יעקב, הבעלים של חנות הפרחים ברמת גן שממנה נשלח "זר הלוויה" למשפחה של החטופה לירי אלבג, סיפר הערב (ראשון) שהופתע שנפל קורבן למזימה איראנית. לדבריו, ההזמנה נעשתה דרך האינטרנט ב-2 באפריל, ותאריך היעד למסירה היה 4 באפריל - יום חמישי - אלא שמאחר שאיש לא ענה לו, הדבר התעכב. הוא החליט לשלוח הודעה לכתובת המייל שממנה הוזמנו הפרחים, וקיבל תשובה מפורטת מהשולח.
"אני מתנצל שלא הייתי זמין אתמול", כתב השולח, שהזדהה בשם של שוטר שנהרג בקרבות ב-7 באוקטובר וגופתו מוחזקת ברצועת עזה. "הגלגל אבל הזה מיועד לזכרו של אחד מחבריי ולא להלוויה ולשבעה. זה לא משנה מתי זה מגיע, אני רק רוצה לוודא שזה יגיע למשפחה שלו עוד היום או מחר. אני רוצה אנא שתשלחו את הטקסט כטקסט קצר (כמו גלויה), יחד עם הפרח. תודה רבה".
3 צפייה בגלריה
ההזמנה מחנות הפרחים ששלחה זר למשפחת אלבג
ההזמנה מחנות הפרחים ששלחה זר למשפחת אלבג
ההתכתבות בין החנות למזמין הזר
המייל של השולח שייך לג'ימייל של חברת גוגל, והכתובת רשומה על שמו של השוטר החלל עם שגיאות כתיב. "הוא ביצע את ההזמנה לבד, כל הפרטים המזהים שלו היו לא רלוונטיים כנראה, זה מה שעלה לפי בדיקת המשטרה ושב"כ, סיפר יעקב.
בעל החנות הוסיף: "קיבלתי את ההזמנה ובמקרים כאלה שלקוח שולח זר אבל לבית של בן אדם, אני תמיד בודק עם המקבל. שואל אם הוא רוצה את הזר היום, בשבעה, ב-30, כדי למנוע אי נעימות. התקשרתי ולא היה מענה. לצערי אני לא מכיר את המשפחה, אני לא מכיר את כל המשפחות של החטופים.
"חיכיתי עם ההזמנה וצלצלתי שוב. צלצלתי לשולח והטלפון היה שגוי, גם הטלפון של אלבג כנראה. שלחתי למזמין מייל והוא ענה 'אני בן אדם עסוק, תשלח מתי שאמרתי'. עשיתי זר, שמתי במעטפה את הפתח ושלחתי. שומר במושב שבו גרה המשפחה העביר להם את הזר".
3 צפייה בגלריה
לירי אלבג
לירי אלבג
לירי אלבג והזר שקיבלה משפחתה
משפחת החיילת שנחטפה מבסיס נחל עוז לפני חצי שנה בדיוק, קיבלה את הזר בסוף השבוע. צורף אליו פתק שבו נכתב: "יהיה זכרה ברוך, כולנו יודעים שהמדינה היא החשובה ביותר". המשטרה פתחה בבדיקה האירוע החריג, ובשב"כ עדכנו כי מבדיקה ראשונית עולה חשד שהעומדים מאחורי משלוח זר הפרחים הם "בסבירות גבוהה גורמים איראניים".
יעקב, בעל חנות הפרחים, אמר: "אני לא חושב שהשיח ברשת צריך להיות כלפינו, אנחנו רק צינור. ליבי עם משפחות החטופים, אבל אין לי קשר לזה. אנשים כותבים כינויים, שמות, אני לא מתעסק בזה. אני לא יודע למה האיראנים בחרו בנו. החנות שלי ותיקה, יש לי אתר יפה באינטרנט, אני משלם להיות במקומות הראשונים בגוגל אז אנשים רוצים להזמין".