משפחותיהם של 11 חטופים שעדיין מוחזקים בעזה קיבלו אחר הצהריים (יום ב') את הבשורה המשמחת על שחרורם בשעות הקרובות, במסגרת הפעימה הרביעית של עסקת החטופים.
משפחת ביבס הודיעה שארבעה מבני המשפחה שנחטפו מקיבוץ ניר עוז – ההורים שירי וירדן והילדים אריאל וכפיר – לא מופיעים ברשימת המשוחררים הקרובה. האב ירדן אמנם לא היה אמור להשתחרר בעסקה הנוכחית, שכוללת רק נשים וילדים, אך העובדה שרעייתו והילדים – אריאל בן הארבע וכפיר בן העשרה חודשים – נשארים בשבי גם אחרי 52 ימים מעוררת תחושות קשות.
2 צפייה בגלריה
שירי ביבס וילדיה
שירי ביבס וילדיה
שירי ביבס וילדיה נחטפים לעזה ב-7 באוקטובר
בהודעת משפחת ביבס נמסר הערב: "אנו, משפחתם של שירי, ירדן, כפיר ואריאל ביבס חווים כרגע רגעי חוסר ודאות גדולים. ההבנה שאת החיבוק לו ייחלנו כל-כך לא נקבל כעת מותירה אותנו ללא מילים. אנו מאושרים עבור כל המשפחות אשר התאחדו עם יקיריהם. לא נפסיק את המאבק להחזרתם ארצה של אהובינו תודה לכולם על התמיכה".

"התינוקות הג'ינג'ים הועברו מחמאס לארגון בחאן יונס"

דובר צה"ל בערבית, סגן-אלוף אביחי אדרעי, אמר בהמשך כי ארבעה בני משפחת ביבס אמנם נחטפו על-ידי חמאס – אך היום הם מוחזקים על-ידי ארגון טרור אחר, באזור חאן יונס שבדרום רצועת עזה. בהתייחסות לעיכוב שחרורם של בני משפחת ביבס אמר אדרעי בראיון ל"סקיי ניוז" בשפה הערבית: "חמאס השתמש בחלק מהחטופים כסוג של נכס והגיש אותם לארגוני טרור אחרים, כמו משפחת ביבס מניר עוז". הוא ציין כי "יש המון ארגוני טרור שמעכבים את המו"מ".
בציוץ בערבית כתב אדרעי: "בשבי של חמאס מוחזקים ילדים ותינוקות בני פחות משנה שלא ראו אור כבר יותר מחמישים ימים. חמאס נוהגת בחלקם כמו שלל ובחלק מהמקומות העביר אותם לארגוני טרור אחרים ברצועת עזה. כמו לדוגמה בני משפחת ביבס, התינוקות הג׳ינג׳ים שנחטפו בניר עוז על ידי אחד הפעילים של חמאס (בתמונה) ומוחזקים באזור חאן יונס על ידי אחד הפלגים הפלסטיניים". לפי אחת ההערכות מדובר בחזית העממית.
הכותרת
המתווכת שהעבירה מזוודות כסף לחמאס: הסיפור של קטאר
27:44
2 צפייה בגלריה
שירי ביבס וילדיה
שירי ביבס וילדיה
משפחת ביבס
רגעי החטיפה מקיבוץ ניר עוז של שירי ביבס עם אריאל וכפיר - הפעוט הקטן ביותר המוחזק בשבי בעזה - הפך לסמל לאכזריות של חמאס ולאחת התמונות הזכורות מהטבח ב-7 באוקטובר.
שר הביטחון יואב גלנט אמר החודש על כפיר התינוק: "הוא בדיוק בגיל של הנכד הצעיר שלי ואני שואל את עצמי מי משחק איתו, מי דואג לו, מי נותן לו לאכול בין חיות האדם האלה? השאלה הזאת מנקרת בי כל הזמן ואני אומר לכולכם: יש לנו חובה עליונה להשיב את החטופים הביתה".
שירי ביבס וילדיה הם חלק מקבוצה של 16 ילדים וחמש אימהות שעדיין מוחזקים בשבי חמאס. העסקה כוללת שחרור מקטגוריית נשים וילדים עד גיל 20 בלבד, וכן שחרור על רקע הומניטרי. היום ישתחררו 11 נשים וילדים מתוך הקבוצה הזו - תשעה ילדים ושתי אימהות.