המשטרה הודיעה היום (שני) על כוונתה להגיש כתב אישום נגד אדיר עוזרי, צעיר בן 20 מחולון, שלפי החשד גבה מחיילים ובני משפחותיהם עשרות אלפי שקלים - בעבור ציוד טקטי למלחמה - מבלי שהיה ברשותו בכלל בפרשה שכונתה "עוקץ השכפ"צים". מהחקירה עלה כי עוזרי פרסם ברשתות החברתיות טענות כוזבות לפיהן הוא יבואן של ציוד לחימה - כולל קסדות, נעליים, וסטים, שכפ"צים ועוד, ופנה למאות חיילים ובני משפחותיהם.
קרוב ל-40 תלונות התקבלו נגדו על גביית כסף ללא תמורה, ובמשטרה אומרים כי לאחר פריקת הטלפון שלו - התגלו יותר מ-440 אנשים שפנו אליו.
4 צפייה בגלריה
המשטרה חשפה הונאת ענק -  "עוקץ השכפ"צים"
המשטרה חשפה הונאת ענק -  "עוקץ השכפ"צים"
"משתתף בצערך". ההתכתבויות בין החשוד לאחד הקורבנות
עוזרי, כך עלה מהחקירה, קיבל כספים גם מחיילים שנלחמים בתוך רצועת עזה - אך לא העביר את הציוד. בהתכתבויות שחשפה המשטרה מהחקירה עלה כי הוא השתמש בשם "אופק". בין השאר כתב לאחד הפונים שביקש הצעת מחיר עבור 9 וסטים והודיע על מוכנותו להעביר את התשלום בביט: "12,000 כולל מע"מ ומשלוח. יש המון הזמנות, לא זמין כרגע".
במקרה אחר, עוזרי פנה לאחד הפונים ותהה בפניו אם ברצונו להזמין. הוא השיב לו: "אני בדרך להלוויה של חבר שנפל ברצועת עזה. יותר מאוחר". עוזרי כתב לו: "משתתף בצערך.. . מה הכמות אתה יודע?".
מהתכתבויות שפרסמה המשטרה עלה עוד כי כשגילה אחד הקורבנות שמדובר בעוקץ, כתב לעוזרי: "בן אדם, אני לא יודע איך יכול להיות שיש אנשים כמוך בעולם הזה. פשוט בושה מה שאתה עושה. גונב כסף מלוחמים שנלחמים למען המדינה. גונב כסף בזמן מלחמה. אין לך טיפה של כבוד וערכים. מקווה שיתפסו אותך ותלך לכלא על המעשים הדוחים שלך".
4 צפייה בגלריה
המשטרה חשפה הונאת ענק -  "עוקץ השכפ"צים"
המשטרה חשפה הונאת ענק -  "עוקץ השכפ"צים"
הקורבנות מטיחים בחשוד, בהתכתבויות שחשפה המשטרה
קורבן אחר כתב: "אם לא אקבל ממך תשובה היום, עדכון לגבי מה קורה עם המשלוח, אבין שגנבת אותי. קניתי את הווסט עבור קצין לוחם שזקוק לזה מאוד - ואם זה מה שהחלטת לעשות, לגנוב כסף מאנשים - אז תתבייש לך".
בדיון בבית המשפט השלום בפתח תקווה שאליו הובא עוזרי, הוארך מעצרו עד יום חמישי הקרוב. המשטרה, כאמור, מתכננת להגיש נגדו כתב אישום בגין המיוחס לו. הוא חשוד כרגע בקבלת דבר במרמה, גניבה, קשירת קשר להונות, התחזות כאדם אחר במטרה להונות וזיוף בכוונה לקבל דבר. במשטרה ציינו בדיון בבית המשפט כי מדובר בפרשייה גדולה שהחקירה בה הסתיימה - חרף העובדה שיש מקרים רבים נוספים.