עמותת "אור ירוק" פרסמה היום (שלישי) תיעוד ממקרה חריג שהתרחש שלשום, שבו ניתן לראות קוביית בטון שעפה ממשאית נוסעת והתגלגלה לאורך עשרות מטרים סמוך לרכבים שנסעו בכביש 40, קילומטרים ספורים לפני הכניסה לבאר שבע.
קוביית הבטון, שבמזל לא פגעה באף אחד, השתחררה מהקשר שלה על המשאית שנסעה במהירות, עפה באוויר ונחתה בין הנתיבים בצידו השני של הכביש, כשהיא מפספסת במעט כמה מכוניות שנסעו בכיוון הנגדי.
1 צפייה בגלריה
 קוביית בטון עפה ממשאית בזמן נסיעה
 קוביית בטון עפה ממשאית בזמן נסיעה
קוביית הבטון עפה לנתיב הנגדי בכביש 40 וחלפה סמוך לרכבים
(צילום: אור ירוק)
אחד הנהגים, שנסע באותו זמן בנתיב הנגדי והתחמק מקוביית הבטון שהתגלגלה לעברו, העביר את הסרטון שצילם לאור ירוק, וסיפר כי "קוביית הבטון השתחררה פתאום ממשאית בנתיב הנגדי. היא החלה להתגלגל במהירות ועברה את מעקה הבטיחות. המשכתי בנסיעה ישר וראיתי שגם הרכב שנסע מאחור הצליח לחמוק ממנה". הוא הוסיף: "גוש בטון כזה שפוגע ברכב בעוצמה כזאת עלול להיות מסוכן מאוד".
מנכ"ל אור ירוק, עו"ד יניב יעקב, אמר כי "במזל גדול נמנע כאן אסון כבד. מטען כבד וחפצים שנשמטים מכלי רכב כבר גבו חיי אדם לא פעם ולא פעמיים". לדבריו, "לצערי מדובר בתופעה נפוצה ורחבה. מפחיד לחשוב מה היה קורה אילו קוביית בטון כזו הייתה פוגעת ברכב פרטי או ברוכב אופנוע במהלך נסיעה".
"המשטרה חייבת למצוא את נהג המשאית ואת כל מי שאחראי לשמיטת המטען ולהעמידו לדין", הוסיף יעקב. "נהגים רבים כלל לא יודעים כיצד יש לרתום את המטענים באופן מקצועי ונכון, ולכן במשרד התחבורה חייבים לחזק את המודעות והידע המקצועי בנושא. גם המשטרה חייבת להגביר את האכיפה והפיקוח".
מנתוני עמותת אור ירוק עולה כי כאלף מטענים נשמטים מכלי רכב ייעודיים בכל שנה. מתצפיות שערכה חברת "אמן" בקרב 700 כלי רכב שהובילו מטענים, עולה כי כ-20% מהם עשו זאת בצורה מסוכנת ולא תקינה, שמסכנת את משתמשי הדרך.