עיתונאית ברשת NBC האמריקנית נעצרה על ידי משטרת ירושלים לאחר שפרסמה על פי החשד פוסטים ברשת החברתית המעודדים טרור ואת פעולות חמאס. המעצר החריג התאפשר לאחר שבפרקליטות בחנו את טיב הראיות נגדה והחליטו לאשרו. מעצרה הוארך היום (שישי) בארבעה ימים.
1 צפייה בגלריה
הפוסט שכתבה כתבת NBC שנעצרה בבוקר 7 באוקטובר
הפוסט שכתבה כתבת NBC שנעצרה בבוקר 7 באוקטובר
אחד הפוסטים שפרסמה מרוות אל עזה ב-7 באוקטובר
במסגרת פעולות ניטור שביצעו חוקרי תחנת קדם עלה כי העיתונאית, מרוות אל-עזה, תושבת מזרח ירושלים, פרסמה פוסטים שבהם התייחסה לחטיפתה של קשישה במהלך הטבח שבוצע ביישובי עוטף עזה ב-7 באוקטובר וכתבה: "איך אני מתה. קומדיה שחורה, הזקנה מאושרת, האקשן לפני שהיא מתה", בצירוף אימוג'י של לב אדום.
בפוסט אחר כתבה: "מרגישה שאני רואה סרט שהבמאית פלסטינית והגיבורים מעזה", ובפוסט שלישי כתבה "כל הזמן אזעקות. היהודים מתחבאים והערבים שותים קפה במרפסת".
בגין פרסומים אלו התקבלה החלטה להעביר את המידע לפרקליטות, שאישרה לבצע את מעצרה בחשד לביצוע עבירות של פרסום דברי שבח, אהדה או עידוד למעשי טרור והזדהות עם ארגון טרור והסתה לטרור. זמן קצר לאחר פרסום הפוסטים החליטה העיתונאית להסירם מהרשת החברתית.
סנגורה טען במהלך דיון הארכת מעצרה: "מדובר באדם נורמטיבי והפוסטים לא נמחקו בשל העובדה שלהבנתה מדובר בהסתה לטרור, אלא כי יש מנגנון של מעצרים. זה נופל בגדר של חופש הביטוי, אבל כדי שלא תהיה אחריות פלילית כלשהי בהמשך, היא בחרה לעצמה, בטרם קבלת צו המעצר ולפני שהמשטרה תפנה לבית המשפט, למחוק את הפוסטים".
שופטת בית משפט השלום מיכל הירשפלד הורתה להאריך את מעצרה בארבעה ימים וציינה כי "חומר החקירה מקים חשד סביר לפרסום דברי שבח והסתה למעשי טרור".
מ-NBC News נמסר: "אנו עוקבים מקרוב אחר המצב ומינינו יועץ מטעמנו בישראל".