"וול סטריט ג'ורנל", כלי תקשורת הידוע בעמדותיו השמרניות, פרסם היום (ו') מאמר מערכת התוקף את נשיא ארה"ב ג'ו ביידן על כך שהממשל האמריקני מעביר כספים לרשות הפלסטינית למרות הנוהג שלה להעביר תשלום חודשי לאסירים פלסטינים ולמשפחות של הרוגים ופצועים פלסטינים.
המאמר, תחת הכותרת "כספי הסיוע שלך לטרוריסטים פלסטינים", מסביר את מנגנון התשלום מעורר המחלוקת המוכר היטב לציבור הישראלי. לאחר מכן הוא מזכיר כי המערב רואה בפלסטינים ביהודה ושומרון כ"מתונים", ומעביר להם תמיכה כלכלית גבוהה - 700 מיליון דולר בשנה רק מהאיחוד האירופי. במאמר מוזכר כי נשיא ארה"ב הקודם דונלד טראמפ קיצץ ביותר מ-200 מיליון דולר את התמיכה האמריקנית ברשות, אך ביידן החזיר ואף העלה את סכום התמיכה ב-2021.
2 צפייה בגלריה
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ואבו מאזן בקבלת הפנים לביידן בבית לחם
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ואבו מאזן בקבלת הפנים לביידן בבית לחם
אבו מאזן וביידן. המאמר תקף את התשלומים למחבלים ולמשפחותיהם
(צילום: AFP)
עוד מוזכר במאמר כי למרות שלרשות מיוחסת מתינות ביחס לחמאס, מנהיגי הפתח שיבחו את טבח 7 באוקטובר.
המאמר אף מצביע על ויכוח משמעותי שהתפתח בין ביידן לראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו במהלך המלחמה סביב כספי המיסים הפלסטינים. ישראל מסרבת להעביר לרשות 30% מכספי המיסים שלה, אלו שאמורים להגיע לעזה. אבו מאזן בתגובה סירב לקבל את 70% הנותרים. ביידן, לטענת המאמר, מאוד לא מרוצה מכך.
2 צפייה בגלריה
ראש הממשלה בנימין נתניהו פגישה עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ב תל אביב
ראש הממשלה בנימין נתניהו פגישה עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ב תל אביב
נתניהו וביידן. דיווחים על שיחה קשה ביניהם
(צילום: חיים צח, לע"מ)
המאמר מסכם בכך ש"ביידן מתעקש שישראל תעביר את עזה לרשות פלסטינית מחודשת, אבל הכסף מארה"ב עדיין יגיע למימון טרור. אולי הנשיא צריך להפנות את התסכול שלו כלפי הרשות".