אימן מוסראתי (32), תושב רמלה, היה חלק מחוליית חיסול שהביאה למותו של מרוואן ווחוואח (56), תושב לוד, בשל סכסוך בין משפחות. כך נטען בכתב האישום שהגישה הבוקר (שישי) פרקליטות מחוז מרכז לבית המשפט המחוזי, ובו יוחסו למוסראתי עבירות של רצח בכוונה בנסיבות מחמירות, קשירת קשר לביצוע פשע, נשיאת נשק ותחמושת, שיבוש מהלכי משפט והשמדת ראיות.
3 צפייה בגלריה
מרוואן ווחוואח הנרצח באירוע ירי בלוד
מרוואן ווחוואח הנרצח באירוע ירי בלוד
מרוואן ווחוואח
3 צפייה בגלריה
כיכר הכדורים בה בוצע הירי
כיכר הכדורים בה בוצע הירי
זירת הרצח בלוד, לפני כחודשיים
(צילום: נדב אבס)
על-פי כתב האישום שהגיש עורך הדין עומר סגל-רוזנבוים, לפני כחודשיים החליטו מוסראתי ואנשים נוספים, שפעלו יחד כחוליית חיסול, להמית את ווחוואח. לשם ביצוע הרצח, הצטיידה החולייה בין היתר ברכבים גנובים, כלי נשק וחומר בעירה להשמדת ראיות. החלטת החבורה הייתה לרצוח את הקורבן בדרך למקום עבודתו או בחזרה ממנו, ולשם כך היא עקבה אחר ווחוואח בשני הרכבים הגנובים.
כאשר יצא הנרצח מעבודתו לכיוון ביתו והגיע ללוד, איגפו את רכבו מקדימה כמה מחברי החולייה, באופן שחסם את נסיעתו, ואילו מוסראתי וחברים נוספים היו ברכב השני, מאחור. שניים שהיו ברכב הקדמי יצאו לכיוונו של ווחוואח, ירו לעברו מטווח קצר וגרמו למותו.
מוסראתי חלף על פניהם והמשיך למקום המפגש שנקבע לאחר הרצח, שם הוצת הרכב שממנו יצאו היורים. הרכב השני הוסתר בחניון בתל אביב - ולאחר כמה ימים הגיעו מוסראתי ושניים נוספים כדי להחזיר את לוחית הרישוי המקורית שלו ולהעלים אותו - אך נעצרו בדרך.
3 צפייה בגלריה
סברי מוסראתי נרצח  ירי יריות רחוב שבט יהודה לוד חשד ל רצח גבר נורה מת נהרג
סברי מוסראתי נרצח  ירי יריות רחוב שבט יהודה לוד חשד ל רצח גבר נורה מת נהרג
סברי מוסראתי, אחיו של הנאשם
(צילום: יריב כץ)
עורך הדין סגל רוזבוים, שהגיש בקשה למעצרו של הנאשם עד תום ההליכים נגדו, ציין בה כי "מדובר ברצח שתוכנן בקפידה - המשיב והאחרים התנהלו כחוליית חיסול מקצועית, מאורגנת ומתוכננת - ארבו, עקבו ובשעת כושר חיסלו את המנוח בצהרי יום שישי, באמצע רחוב סואן בלוד, לעיני עוברי אורח".
אחיו של אימן מוסראתי, סברי מוסראתי, נורה למוות לפני שלושה ימים בזמן שהיה במכוניתו ברחוב שבט יהודה שבלב שכונת אחיסמך (גני איילון) החרדית בעיר, והמשטרה פתחה בחקירה בחשד לרצח.
גיורא זילברשטייןעו"ד זילברשטייןצילום: באדיבות גיורא זילברשטיין
עו"ד גיורא זילברשטיין, המייצג את הנאשם עם עו"ד עבד נבולסי, מסר בתגובה: "אף שמרשי היה עצור 40 יום, המשטרה לא הצליחה למצוא ראיה אחת ישירה או ראיות פורנזיות הקושרות אותו לרצח. בנסיבות אלה נראה לי שסיכוייו לצאת זכאי בתיק טובים ביותר".