בקריית שמונה, בשלומי, בגליל העליון, במבואות החרמון, במרום הגליל ובמעלה יוסף לא התקיימה אתמול (יום שלישי) חגיגת הדמוקרטיה כמו ביתר היישובים ברחבי הארץ. באחת עשרה רשויות מהצפון נדחו הבחירות לרשויות המקומיות לחודש נובמבר, בתקווה שהמלחמה תסתיים עד אז, ועשרות אלפי התושבים יחזרו לבתיהם.
2 צפייה בגלריה
מיון המעטפות הכפולות במרכז הלוגיסטי
מיון המעטפות הכפולות במרכז הלוגיסטי
מיון המעטפות הכפולות במרכז הלוגיסטי בשוהם
(צילום: אלקטרה טרגט)
ראש העיר קריית שמונה אביחי שטרן, שנבחר לקדנציה הראשונה לפני חמש שנים בגיל 33, מצא את עצמו במרוץ לקמפיין בקדנציה השנייה עם שיער שהאפיר כמעט לחלוטין. אתמול הוא לקח יום חופש מתפקידו ויצא לעזור לראשי הערים המתמודדים בטירת הכרמל, בחיפה, בנהריה ועוד.
"הם לפחות סיימו את כאב הראש שלהם, אצלי הוא בהשהיה לקראת הבחירות שיתקיימו בעוד שמונה חודשים", סיפר בחיוך עייף. כמו ראשי רשויות רבים, שטרן סבר כי הממשלה הייתה צריכה לדחות לאחר המלחמה את הבחירות בכל הארץ. "זה היה יום בחירות רחוק מחגיגה דמוקרטית, ואחוזי ההצבעה היו נמוכים כצפוי. הראש של המועמדים לא היה בקמפיין, ולתושבים בטח שאין ראש לזה. אני חושב שזה לא זמן למחלוקות נוספות שמתחדדות בבחירות, ולא למפלגות שרק מפלגות אותנו", הסביר שטרן.
2 צפייה בגלריה
אביחי שטרן במתחם ביג קריית שמונה
אביחי שטרן במתחם ביג קריית שמונה
"זה לא זמן למחלוקות נוספות שמתחדדות בבחירות". שטרן
אל מערכת הבחירות באוקטובר הגיע שטרן אחרי חמש שנים קשות שבהן קיבל עיר בגירעון עצום ועם חשב מלווה, והוביל אותה תחת שנות קורונה, חמש מערכות בחירות ושנים ללא תקציב מדינה. למתמודדים נגדו יש ביקורת רבה על שנות כהונתו, והם יבקשו להחליפו בבוא היום. לדברי שטרן, דווקא במציאות הזאת, הרצון שלו להמשיך לקדנציה שנייה רק גובר.
"הצלחתי להביא את העיר למצב של רשות מאוזנת סוף-סוף, ויש עוד כל כך הרבה עבודה. במיוחד עכשיו במלחמה ראינו כיצד השלטון המקומי משפיע על חיי התושבים, המשפחה, החברים והקהילה בצורה כל כך משמעותית. זו זכות גדולה ואני נחוש להמשיך אותה, ויודע שהאתגרים בעתיד יהיו אף גדולים יותר כשתתחיל מלאכת השיקום עם חזרת התושבים למציאות ביטחונית שונה לחלוטין מזו שעזבנו", סיכם.