תאונת עבודה קטלנית: מג'יד חדיד, תושב דליית אל-כרמל בשנות ה-50 לחייו, ועקאב סאבא (48) מעוספיה, נהרגו בצהריים (רביעי) מקריסת קיר באתר עבודות סמוך למכללת סמי שמעון באשדוד. צוותים של מגן דוד אדום קבעו את מותם של הפועלים בזירה, המשטרה פתחה בחקירה ואוספת ממצאים לבירור נסיבות הטרגדיה יחד עם מפקחי מנהל הבטיחות במשרד העבודה. מהממצאים בשטח עולה כי הקיר קרס במהלך עבודות חפירה להטמנת כבלי חשמל.
5 צפייה בגלריה
עקאב סאבא
עקאב סאבא
עקאב סאבא, הפועל תושב עוספיה
5 צפייה בגלריה
מג'יד חדיד
מג'יד חדיד
מג'יד חדיד, הפועל תושב דליית אל-כרמל
5 צפייה בגלריה
זירת תאונת העבודה באשדוד
זירת תאונת העבודה באשדוד
(צילום: כבאות והצלה מחוז דרום)
הדיווח על פציעתם הקשה של הפועלים התקבל במוקד 101 של מד"א במרחב לכיש בשעה 13:45. החובש הבכיר חגי כהן סיפר: "כשהגענו למקום ראינו את שני הפועלים שוכבים מחוסרי הכרה וסובלים מחבלת ראש קשה. סיפרו לנו שהם נלכדו תחת קיר בטון שקרס ושהם חולצו על-ידי פועלים אחרים שהיו באתר. מיד ביצענו בהם פעולות החייאה שכללו עיסויים הנשמות ומתן תרופות, אבל הפציעות שלהם היו קריטיות ונאלצנו לקבוע את מותם".
למקום הגיעו גם צוותי כבאות והצלה מתחנת אשדוד. לוחמי האש פעלו לחלץ את הפועלים שנלכדו מתחת לקיר שקרס, והעבירו אותם לכוחות הרפואה. מפקד המשמרת רב-רשף מוטי ביטון אמר: "מדובר באירוע קשה מאוד שבו נהרגו שני אנשים כתוצאה מקריסת חומה. עם הגיענו למקום ראינו תמונה ברורה של לכודים תחת הרס ומיד פעלנו לחילוצם. לצערי, נקבע מותם של שניהם".
5 צפייה בגלריה
זירת תאונת העבודה באשדוד
זירת תאונת העבודה באשדוד
(צילום: בראל אפרים )
5 צפייה בגלריה
זירת תאונת העבודה באשדוד
זירת תאונת העבודה באשדוד
(צילום: בראל אפרים )
שר העבודה יואב בן צור אמר: "תאונות העבודה בישראל נהפכו בשנים האחרונות לרעה חולה אשר גובה מאיתנו קורבנות רבים. על פי הנתונים חלק לא מבוטל מהתאונות נגרמות מרשלנות וזלזול בהוראות החוק. במשמרת שלי לא אתן שיזלזלו בחיי אדם, ולכן אני קורא לכל הגורמים הרלוונטיים לקחת אחריות ולהירתם במאבק הנחוש במיגור תאונות העבודה ובהסדרת ההפקרות.
"משרד העבודה יקדם מדיניות ברורה בלתי מתפשרת בכלל ענפי המשק. מפקחי הבטיחות של משרד העבודה קיבלו הנחיה ממני לתגבר את הפיקוח כדי לגלות ליקויים ולהציל חיי אדם".
תגובת "קו לעובד": "שני עובדים נהרגו היום בתאונות עבודה, בעבודת תשתית ופיתוח באשדוד. מתחילת השנה 6 עובדים קיפחו את חייהם בענף הבנייה לבדו, בהשוואה ל-5 בתקופה המקבילה אשתקד. על מינהל הבטיחות לסגור לאלתר את האתר באשדוד, לדאוג לתיקון הליקויים שהובילו לטרגדיה ולפעול כדי למצות את הדין עם האחראים. הטלת סנקציות משמעותיות היא הכרחית להפסקת הפקרת העובדים לגורלם, וכדי למנוע את ההרוג הבא. אנו קוראים למנהל הבטיחות ולמשרד המשפטים להגיש לוועדת העבודה והרווחה באופן מיידי את התקנות להטלת אחריות פלילית על קבלנים ויזמים, אשר מחכות כבר למעלה משנתיים".