מחזה חריג תועד ביום חמישי, ככל הנראה בכביש 444 סמוך לראש העין: רוכב או רוכבת על קורקינט חשמלי נצפו נוסעים על הכביש הבין-עירוני המהיר במהירות גבוהה. הנהג שמצלמת רכבו תיעדה את המקרה נסע במהירות של 75 קמ"ש והרוכב הצליח לעקוף אותו.
על פי חוק לקורקינט אסור לנסוע בכביש מסוג זה. המהירות המרבית המותרת של קורקינטים חשמליים היא 25 קמ"ש ולכן ככל הנראה מדובר בקורקינט שעבר שדרוג למהירות גבוהה, מסוכנת ובלתי חוקית.
2 צפייה בגלריה
רוכב קורקינט על כביש מהיר 444
רוכב קורקינט על כביש מהיר 444
"התוצאות יכולות היו להיות קטלניות". מתוך התיעוד
כלי הרכב הזעירים מהווים פתרון שימושי לרבים, ויותר ויותר ישראלים משתמשים בהם. אך יחד עם זאת העלייה בשימוש בהם מלווה בתאונות דרכים רבות. ב-2020 נפצעו 694 בני אדם בתאונות דרכים שבהן היו מעורבים קורקינטים חשמליים ודווחו למשטרה, כך לפי נתוני הלמ"ס. 261 פצועים נזקקו לאשפוז בבית חולים לאחר שהיו מעורבים בתאונות שלא דווחו למשטרה. מתחילת השנה נהרגו 13 רוכבים על כלים חשמליים (אופניים וקורקינטים) לעומת 14 בתקופה המקבילה אשתקד.
ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק שאליה הגיע התיעוד, אמר כי "מדובר בסכנת חיים של ממש. רכיבה במהירות כזאת גבוהה בכלי לא יציב שאיננו עומד בתקנים, בין כלי הרכב בכביש מהיר, היא מעשה מסוכן שבמזל גדול לא נגמר בתאונת דרכים קטלנית. במקרה של בור בכביש או נהג שלא שם לב, רוכבת הקורקינטים עלולה הייתה לאבד שליטה והתוצאות היו יכולות להיות קשות וקטלניות".
2 צפייה בגלריה
רוכב קורקינט על כביש מהיר 444
רוכב קורקינט על כביש מהיר 444
מתוך תיעוד המקרה
לדבריו, "המציאות שבה רוכבי האופניים והקורקינטים החשמליים לא מפחדים מהמשטרה חייבת להשתנות. למשטרת התנועה חסרים מאות שוטרים וחסרות מאות ניידות וזו התוצאה, אין הרתעה. יותר ויותר בוחרים להשתמש בכלים חשמליים, וזה מחייב את המשטרה להגביר גם את הנוכחות המשטרתית וגם את האכיפה. שנת 2020 הייתה שנת שיא המספר הרוכבים שנהרגו בתאונות דרכים ולכן חייבים להעביר את המסר שלא מדובר בצעצוע אלא בכלי תחבורה לכל דבר, כזה שחוקי התנועה חלים עליו ועל הרוכב".