שר הביטחון בני גנץ אישר היום (חמישי), בהמלצת הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי, את מינויו של מפקד פיקוד העורף אלוף אורי גורדין למפקד פיקוד הצפון. את גורדין יחליף תת-אלוף רפי מילוא שיועלה לדרגת אלוף. מילוא, אחד הקצינים המוערכים בצה"ל, זכור מהתקרית לפני כשלוש שנים, שבה חצה עם חייליו את הגבול ללבנון דרך מנהרת חיזבאללה. את התקרית חשף יוסי יהושוע ב"ידיעות אחרונות".
1 צפייה בגלריה
תא"ל רפי מילוא
תא"ל רפי מילוא
תא"ל מילוא
(צילום: דובר צה"ל)
גורדין היה בעבר מפקד סיירת מטכ"ל, מפקד חטיבת הנח"ל וראש מטה זרוע היבשה. בחודש האחרון עסק במוכנות צה"ל ללחימה בכמה זירות. מילוא היה בעבר מפקד שייטת 13 וכיהן לאחרונה כמפקד המכללה הבין-זרועית לפיקוד ומטה.
באוגוסט 2019 נחשף ב"ידיעות אחרונות" כי תא"ל מילוא, שהיה האדריכל של מבצע איתור מנהרות חיזבאללה, לקח עימו כמה לוחמים עד לקצה המנהרה הגדולה ביותר בכפר ראמייה בלבנון. מילוא עשה זאת ללא תיאום עם אף גורם צבאי וללא הודעה מוקדמת.
לאחר שנודע על המקרה עדכן מילוא את אלוף פיקוד הצפון אמיר ברעם וזה עדכן את הרמטכ"ל כוכבי. לאחר התקרית אמר מילוא כי טעה בשיקול הדעת והוא לוקח אחריות מלאה על המקרה. כמה חודשים לאחר מכן אף ביקש לפרוש מתפקידו, אך לבסוף נשאר בצבא. בשל התקרית עוכב קידומו של מילוא בדרגה עד עכשיו.