הנסיעה בנתיב התחבורה הציבורית בכביש 1 לכיוון ירושלים תותר החל מיום ראשון הקרוב לשני נוסעים ובמעלה, במקום שלושה כפי שקיים היום. במשרד התחבורה אמרו כי מדובר ב"בשורה טובה לנהגים", וכי המהלך התבצע כחלק מפיילוט שעליו החליטה הערב שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב. השרה, נזכיר, אמרה עם כניסתה לתפקיד כי תבחן את יעילותם של נתיבי התחבורה הציבורית, ועלה חשש גם כי בכוונתה לבטלם.
נציין כי בניגוד לכבישים מהירים אחרים, שם נתיבי התחבורה הציבורית פועלים במשך כל שעות היממה, הנסיעה בנת"צ בכביש 1 מותרת ממילא לכלל כלי הרכב מהשעה 09:30 בבוקר ועד לשעה 06:30 בבוקר שלמחרת. מדובר לרוב בנתיב רב-תפוסה, שבמסגרתו מותר לנסוע גם בכלי רכב פרטי מעל כמות נוסעים מסוימת.
לפי הודעת משרד התחבורה, צוות מקצועי בחן את תפוסת נתיב התחבורה הציבורית בכביש 1 בקטע שבין מחלף דניאל למחלף הראל, ואת השפעותיו על התנועה בכלל הנתיבים בכביש. "מהנתונים עולה כי בנתיב הקיים נוסעים היום בשעות הפעילות של 'נתיב פלוס' כ-130 אוטובוסים בשעה, ועוד כ-300 כלי רכב פרטיים (3+)", נמסר." ניתוח נתונים מקצועי שנעשה במשרד קבע כי ניתן למקסם את קיבולת הנתיב, בזכות הפיכתו לנתיב 2+, שיאפשר להוסיף עוד כ-500 כלי רכב בשעה".
לפי משרד התחבורה, "השרה רגב הנחתה את הצוותים המקצועיים להמשיך ולבחון את התועלת התחבורתית בנתיבי התחבורה הציבורית והשיתופית ברחבי הארץ, ולתגבר את התחבורה הציבורית הנוסעת בנתיבים אלה".