2 צפייה בגלריה
רן ארז
רן ארז
יו"ר ארגון המורים ארז
(צילום: נדב אבס)
יו"ר ארגון המורים העל-יסודיים רן ארז מציע למורים לחסוך כסף לקראת שביתה ארוכה, לצמצם הוצאות כספיות בחופשה ואף לחפש עבודה חלופית כדי שיוכלו להתפרנס. "אנחנו מתכוונים להיאבק ולא לוותר ולשקר למצפוננו גם אם השביתה תהיה כל השנה", אמר ארז.
בדיון מיוחד שהתקיים היום (שני) בוועדה לביקורת המדינה בכנסת בעיצומים ובשיבושים ובאזהרות ארגון המורים על שביתה בפתיחת שנת הלימודים, טען ארז כי "שר החינוך יואב קיש מסרב להשתתף בדיונים בעניין שכר המורים". לדבריו, "הוא לא מוכן להתערב כי 'הפערים הם גדולים', ואף מנע מהמנכ"ל להשתתף בדיונים". הוא ציין כי אם דרישות המורים לא ייענו - השביתה יכולה להימשך שנה שלמה משום שהוא לא יחתום על הסכם הפחתת שכר כפי שמציע לו משרד האוצר.

ארגון המורים נערך עם קרן מיוחדת שהוקמה במהלך השביתה הגדולה ב-2007 על-מנת לסייע למורים מפרנסים יחידים או אם שני בני הזוג מורים ונקלעו למצוקה כספית. "אני לא יכול לחתום על הסכם שכר שמשמעותו הפחתת שכר של 3.5%", אמר ארז. "האוצר מציע לנו תוספת של 2% כשמדובר באינפלציה שנתית של 5.5%".
הוא הוסיף: "מורים רבים נוטשים את המקצוע בלית ברירה בשל השכר והתנאים, קיים מחסור חמור במורים ומנהלי בתי ספר נאלצים לקצץ שעות או לשבץ מורים שאינם מתאימים ללמד את המקצוע והמצב רק יחמיר. כולם צריכים להיות מודאגים מהמצב במערכת החינוך, אך נראה שלא אכפת".
2 צפייה בגלריה
ישיבת הממשלה
ישיבת הממשלה
שר החינוך קיש. "עגלה ריקה שאין בה כלום"
(צילום: מארק ישראל סלם)
ארז האשים את השר קיש בכך שאינו מתעניין בפרטי המשא ומתן ואינו מודע לו. "יש לנו שר חינוך שהוא עגלה ריקה שאין בה כלום ולכן לא אכפת לו מהחינוך", טען יו"ר ארגון המורים. "לא כואב לשר החינוך שאין מורים, לא כואב לו שהחינוך מידרדר ולא כואב לו עתיד המדינה בלי חינוך. הוא יודע שאנחנו הולכים לשביתה ולא אכפת לו מהדור הבא והוא אפילו לא פנה לשר האוצר. במקום מורים הוא מציע לימודים בזום אחר הצהריים".
ארז ציין כי לנוכח התנהלות משרד החינוך והתעקשות משרד האוצר על תוספת שכר שמשמעותה הפחתה ריאלית, נערך כאמור הארגון לשביתה ארוכה ולכן הוא קרא למורים להיערך בהתאם מבחינה כלכלית. לדבריו, "אנשים נוהגים לצאת לחו"ל ולהוציא עשרות אלפי שקלים בחופשות ולכן קראתי להם להיערך ולהתחיל לחסוך. אני מציע להם לצאת לחופשות קצרות ומי שמתכונן למשל לקנות רכב שימתין וידחה.
"הצעתי גם לחפש מקומות עבודה חלופיים כדי שלא יישארו ללא שכר במהלך השביתה בשביתה הגדולה הקודמת מורים עבדו בעבודות אחרות והיו שלא חזרו. אנחנו הולכים לשנה של מאבקים, יש לנו קרן שביתה שפתחתנו בשנת 2007 וצברנו סכום גדול שמיועד לעזרה למורים בזמן שביתה ומצוקה כלכלית. לא אוכל לשלם משכורות לכולם, אבל נוכל לעזור לחלקם כדי שיחזיקו מעמד בזמן השביתה".
יו"ר ארגון המורים אמר כי בקרוב הוא צפוי להיפגש עם שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ומקווה שמכאן תבוא הישועה. "אנסה לדבר אל ליבו ואל נשמתו של שר האוצר כאדם שהמסורת והחינוך חשובים לו. אני מקווה שאמצא אצלו אוזן קשבת והוא יציל את מערכת החינוך".
פורסם לראשונה: 09:48, 17.07.23