3 צפייה בגלריה
בניין עיריית ירושלים
בניין עיריית ירושלים
בניין עיריית ירושלים. החשוד צילם והעלה לטיקטוק
(צילום: אלכס קולומויסקי)
שופטת בית משפט השלום בירושלים הורתה לשחרר חשוד תושב מזרח ירושלים, שצילם את בניין העירייה ומבני ציבור אחרים בעיר - ועודד ברמיזה שיגור רקטות לעברם. "זכותו של אדם לקוות שכך יהיה (גם אם חבל)", כתבה השופטת שרון לארי בבלי. המחוזי קיבל את ערר המשטרה והורה להשאיר את החשוד במעצר.
חוקרי תחנת "לב הבירה" הם שזיהו שלשום (יום חמישי) את השידור החי שערך החשוד בטיקטוק, שבו כאמור צילם אתרים בעיר. הוא נעצר והובא לדיון בבית משפט השלום בירושלים בחשד להתנהגות העלולה להפר את שלום הציבור, ובמשטרה אף המתינו לקבלת אישור מהפרקליטות לחקור אותו אף בחשד להסתה. במשטרה ציינו במהלך הדיון כי התנהגותו בעת הנוכחית - כלומר בעיצומו של מבצע "מגן וחץ" - היא התנהגות מסיתה, שמסכנת את שלום הציבור.
3 צפייה בגלריה
שרון לארי בבלי
שרון לארי בבלי
השופטת שרון לארי בבלי
(מתוך אתר בתי המשפט)
3 צפייה בגלריה
"זכותו של אדם לקוות שכך יהיה" החלטת השופטת שרון לארי-בבלי
"זכותו של אדם לקוות שכך יהיה" החלטת השופטת שרון לארי-בבלי
הנימוק המקומם של השופטת לארי בבלי
אבל שופטת השלום בעיר לארי בבלי הורתה לשחררו, אף ללא תנאים מגבילים, ונימקה כך: "לא מצאתי בדברים אלה ולו חשד סביר לביצוע עבירה של הסתה או איום או פגיעה. את עניין הטילים פרסם הג'יהאד האיסלאמי וזכותו של אדם לקוות שכך יהיה (גם אם חבל). בכל מקרה לא מצאתי שקיים חשד סביר ואני מורה על שחררו של המשיב ללא תנאים".
על החלטה זו הגישה כאמור משטרת ירושלים ערר לבית המשפט המחוזי, והשופטת ענת זינגר הפכה את ההחלטה והורתה להותירו במעצר עד ליום ראשון.
"עיינתי בחומר החקירה ובתמלולי סרטוני הטיקטוק, בתוספת חומר הנוגע לתיק אשר עדיין מתברר בו חשוד המשיב באיום בביצוע מעשה טרור, ודעתי שונה מזו של בית משפט השלום", כתבה השופטת זינגר. "יש לתת את הדעת גם למצב בימים אלו וכאשר אדם מסתובב ברחובות העיר ירושלים, מצלם מקומות בה בשידור חי ומרמז לכך שיש לשלוח מתנות (טילים) לירושלים, לא ניתן להקל ראש במסוכנות, ובכך שאכן הדבר יכול לגרור התנהלות שתפר את שלום הציבור".
לפני שלוש שנים נציב תלונות הציבור על שופטים המליץ לנשיאת בית המשפט העליון השופטת אסתר חיות לנזוף נזיפה חמורה בשופטת לארי בבלי, לאחר שעקצה את הרב אליעזר ברלנד ואמרה בדיון בהארכת מעצרו "הבנתי שהוא לא פרגית בת 17", וכן ש"שייקח מנטוס". השופטת התייחסה אז לחשד שברלנד הציע לחולים במחלות קשות לקחת סוכריות בהבטחה כי מדובר בתרופה שתגרום לריפוי.
פורסם לראשונה: 21:29, 12.05.23