נמשכת התעלומה סביב האבובים שהכילו חבילות של חומר החשוד כסם מסוג חשיש ונסחפו אל החוף באזורים רבים, מתל אביב ועד נהריה בשבת האחרונה. ל-ynet נודע כי בשלב זה אין למשטרה קצה חוט באשר לזהות של העבריינים שניסו להבריח את החשיש לישראל - לאחר שנתפסו בחיפה, טירת כרמל, זכרון יעקב, חדרה ותל אביב.
גורמים במשטרה אמרו בשיחה עם ynet: "כדי לעלות על זהות מזמין החשיש צריך בעיקר מידע מודיעיני, בדיקות מעבדה יכולות לאשר שזה סם, אבל בטח שלא לעלות על זהות מזמין החבילה". קצין בכיר במשטרה סיפר כי תופעת הברחת סמים דרך הים הייתה נפוצה בעיקר בשנות ה-70.
2 צפייה בגלריה
הסמים שאותרו בשבת האחרונה. "לא ראינו דבר כזה הרבה שנים"
הסמים שאותרו בשבת האחרונה. "לא ראינו דבר כזה הרבה שנים"
הסמים שאותרו בשבת האחרונה. "לא ראינו דבר כזה הרבה שנים"
(צילום: דוברות המשטרה)
2 צפייה בגלריה
הסמים שנמצאו באיזור מישור החוף הצפוני
הסמים שנמצאו באיזור מישור החוף הצפוני
"איך חיל הים לא הבחין?"
(צילום: דוברות המשטרה )
"בשנות ה-70 אוניות מטען היו משליכות סמים שהוסלקו בתוך אבובים ללב ים. העבריינים שהזמינו את הסם מחו"ל היו שולחים דייגים להביא את האבובים מלב ים. הברחה מהסוג הזה לא ראינו כבר הרבה שנים. סביר להניח שזו הברחת סמים שנכשלה, ייתכן שבחסות מזג האוויר החורפי שהיה בשבת האחרונה", אמר.
תחילה דווח על סמים שנשטפו לחוף בתל אביב. משטרת מחוז ת"א מסרה כי החבילות אותרו בתוך אבוב שנסחף לחוף ודווח כחפץ חשוד. החבלנים שהוזעקו למקום מצאו בתוך האבוב יותר מ-40 חבילות ארוזות של סם מסוג חשיש. הסמים נאספו על ידי השוטרים והועברו להמשך בדיקת מעבדת סמים. זמן קצר לאחר מכן מסרה המשטרה כי שוטרי תחנת שדות איתרו שלושה שקים שנפלטו גם הם מהים, סמוך לחוף געש, והכילו עשרות ק"ג של חומר החשוד כסם שנארז בעשרות "פלטות". לא נמסר מה סוג הסמים החשודים, וגם הם נלקחו לבדיקות.
כחצי שעה לאחר מכן נמסר כאמור גם על חבילות סמים שאותרו בחוף בנהריה ובמקומות נוספים. המשטרה הודיעה כי כוחותיה ערכו סריקות בקו החוף, כדי לאתר "חבילות" נוספות. בעבר כבר אירעו כמה מקרים שבהם נפלטו סמים אל החוף. גורם בכיר במערכת אכיפת החוק העביר ביקורת על חיל הים: "עם כמויות כאלה של סם שנפלטות מחופים ברחבי הארץ, עולה השאלה, היכן הם היו וכיצד הם לא הבחינו בזה?".