1 צפייה בגלריה
שוטר משטרה אילוס אילוסטרציה
שוטר משטרה אילוס אילוסטרציה
אילוסטרציה
(הרצל יוסף)
בית משפט השלום בבאר שבע גזר אתמול (ב') ארבע שנות מאסר וחצי על דב אייזיק, שוטר במשטרת התנועה, לאחר שהורשע בביצוע עבירות מין במתלוננת שחקר במסגרת תפקידו. אייזיק יפצה את המתלוננות ב-100 אלף שקלים.
על פי הכרעת הדין, בשנת 2017 ערך אייזיק תשאול בעל פה עם אחת המתלוננות, ממנו עלה כי היא עברה עבירה פלילית, והחל לשוחח עמה על נושאים בעלי אופי מיני. בהמשך הוא ניצל את נגישותו למאגר הפלילי ובדק את פרטי ההתקשרות של המתלוננת ובני משפחתה.
אייזיק יצר קשר עם המתלוננת וביקש ממנה שתיפגש עמו, תוך שסחט אותה עם המידע הפלילי שהוציא ממנה בתשאול שבעל פה. כשנפגשו הוא הטריד אותה וביצע בה עבירות מין.
בנוסף, התגלה כי אייזיק צילם תמונות אינטימיות של מספר נשים ללא ידיעתן, בין היתר נשים שצולמו בעת שהיו בתחנת המשטרה. הוא הורשע בביצוע עבירות מין, בסחיטה באיומים, הפרת אמונים ועבירות נוספות. את התיק ניהלה וחקרה המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש).
השופט רון סולקין קבע בגזר הדין: "מדובר בעבירות חמורות, מבזות ומשפילות כלפי כל אחת מהקורבנות שצולמה על ידי הנאשם... עבירות מין, כשלעצמן, הן תופעה מכוערת ובזויה שיש להוקיע. משנה חומרה היא כאשר העבריין הפוגע הוא לא אחר מאשר שוטר, גורם במערכת אכיפת החוק, הגוף אשר נועד לשמור את ביטחון התושבים".
"ההתרשמות הכוללת מהנאשם היא כי המדובר בלא פחות מאשר צייד מניפולטור ומתוחכם ביותר, שלמרבה הצער ניתנו בידו סמכויות מתוקף תפקידו, אותן ניצל באופן אובססיבי ומתמשך לאיתור קורבנות להגשמת סטיותיו המיניות האפלות", הוסיף השופט.
מהמשטרה נמסר בתגובה: "אנו רואים בחומרה כל התנהלות חריגה שאינה עומדת בקנה אחד עם נורמות ההתנהגות וערכי הארגון. עם הפתיחה בחקירה ונוכח חומרת החשדות הוצא השוטר לחופשה כפויה. לאחר שימוע כדין הוחלט כבר בנובמבר 2018 על פיטוריו כמי שביצע עבירה שיש עמה קלון".