3 צפייה בגלריה
אהוד ברק
אהוד ברק
נדחתה תביעת הדיבה נגדו. אהוד ברק
(צילום: אבי מועלם)
בעקבות הסכם פשרה שהציע בית משפט השלום בתל אביב, נדחתה היום (שני) תביעת הדיבה שהגישו יועצי התקשורת של יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו, טופז לוק ועופר גולן, נגד ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק. כמו כן היועצים הסירו את התביעה שהגישו נגד העיתונאים אורי משגב ורוית נאור, אחרי שחזרו בהם מטענותיהם.
לוק וגולן הגישו תביעת דיבה בסכום של 420 אלף שקלים נגד השלושה בטענה כי לפני כשנה וחצי הם טענו נגדם בפרסומים באינטרנט ובתקשורת כי שתלו לכאורה "מכחישי קורונה" בהפגנות נגד נתניהו.
3 צפייה בגלריה
עופר גולן וטופז לוק הפגנה בלפור ירושלים
עופר גולן וטופז לוק הפגנה בלפור ירושלים
עופר גולן וטופז לוק בהפגנה בבלפור
(מתוך הטוויטר של יואב גלזנר)
התביעה התייחסה למקרה מספטמבר 2020, כאשר מפגינים נגד נתניהו בירושלים הבחינו כי לידם עומדת קבוצה קטנה של מפגינים "מכחישי קורונה" עם חולצות כתומות. המפגינים נגד ראש הממשלה לשעבר טענו שהבחינו כי ליד "מכחישי הקורונה" עמדו יועציו של נתניהו, גולן ולוק, כשהם מצלמים אותם. המפגינים חשדו כי האירוע מבוים על ידי יועצי התקשורת של נתניהו על מנת ליצור פרובוקציה נגדם כדי לפגוע במחאה נגדו.
לאחר האירוע ברק, משגב ונאור התבטאו בנושא בתקשורת. ברק כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "תעשיית הכזבים של ביבי נתפסה על חם כשדובר המשפחה עופר גולן והעבד טופז לוק יורטו מפברקים הכחשת קורונה בהפגנה". גם משגב ונאור התבטאו בנושא, אולם בצורה יותר ספציפית לגבי "השתולים" כביכול.
3 צפייה בגלריה
הפגנה הפגנות מול בית רה"מ ב בלפור ירושלים דגלים שחורים
הפגנה הפגנות מול בית רה"מ ב בלפור ירושלים דגלים שחורים
הפגנה נגד נתניהו בבלפור. ארכיון
(צילום: EPA)
בדיון שהתקיים היום בבית משפט השלום בתל אביב בנוכחות עורכי הדין של נתניהו ופרקליטי הנתבעים - עורכי הדין ארי הלל, בן סימון ושחר בן מאיר - השופט יאיר דלוגין אמר כי הוא מציע לסיים את התיק בפשרה, למרות שהדיון נקבע לשמיעת התביעה. השופט ציין שההתבטאות של ברק לא כללה את המילה "שתולים", ולכן אמר: "סיכויי התביעה לגביו נמוכים למדי". באשר לעיתונאים משגב ונאור אמר השופט כי הוא לא רואה כרגע ראייה שתוכיח את טענתם שיועצי נתניהו הביאו איתם למקום "שתולים".
בסוף הדיון הודיעו הצדדים כי הם מקבלים את הצעת הפשרה של בית המשפט, ולפיה התביעה נגד ברק תידחה ללא צו של הוצאות, ואילו יועצי נתניהו יסירו את תביעתם נגד משגב ונאור אחרי שיצהירו כי הם חוזרים בהם מהטענה כי היועצים הביאו עמם להפגנה "ביביסטים שתולים" או "אנשים שתולים". כמו כן משגב ונאור הצהירו כי אינם טוענים שאותה קבוצה, המכונה "החולצות הכתומות", הם "מכחישי קורונה" שהובאו למקום על ידי יועצי נתניהו.