נער בן 16, שתיעד את עצמו תולש את שני דגלי ישראל מעמוד חשמל בנצרת, נעצר בחשד לפגיעה בסמלי לאום. הנער נעצר בתום פעולה מהירה של שוטרי נצרת, ובהמשך יוגש נגדו כתב אישום. בפתח הכתבה - תיעוד מעשיו של הנער.
לרכזי המודיעין במשטרה הגיע בשבת מידע על סרטון ויראלי ברשת הטיקטוק, שמתעד נער משליך את דגלי הלאום מעמוד חשמל ברחוב תופיק זיאד בנצרת. רכזי המודיעין הצליחו באמצעים טכנולוגיים לאתר את הנער, תלמיד כיתה י' שמתגורר בנצרת.
1 צפייה בגלריה
תיעוד: נער ערבי בן 16 מטפס על עמוד חשמל ומשליך את דגלי ישראל בנצרת
תיעוד: נער ערבי בן 16 מטפס על עמוד חשמל ומשליך את דגלי ישראל בנצרת
התיעוד מנצרת
במהלך הלילה הקודם פשטו החוקרים על בית הנער, עצרו אותו והחרימו את הטלפון הנייד שלו על מנת לפרוק מהמכשיר תיעוד וראיות להוכחת חלקו.
רב-פקד אבישי טורג'מן, קצין אגף החקירות והמודיעין במשטרת נצרת, סיפר כי "בחקירתו הנער הכחיש כל קשר לאירוע, אולם בהמשך עצרנו גם את אביו שנשבר בחקירה וסיפר כי חבריו של בנו דיברו על מעורבותו. האב גם סיפר שזיהה את בנו לפי מבנה הגוף שלו ואף זיהה את בגדיו".
הקצין הוסיף: "המטרה בהורדת הדגלים, השלכתם והעלאת הסרטון הקצר לרשתות החברתיות הייתה אקט של 'גבורה' תוך כדי ביזוי סמלי לאום". המשטרה מייחסת לנער התנהגות שעלולה להפר את שלום הציבור ועבירות ממניעי גזענות או עוינות כלפי הציבור.
נצ"מ רן אופירמפקד משטרת נצרת נצ"מ רן אופירצילום: דוברות המשטרה
ניצב-משנה רן אופיר, מפקד משטרת נצרת, אמר: "אנו רואים בחומרה כל פגיעה בסמלי שלטון ובדגל מדינת ישראל, המשטרה פועלת כל העת נגד אותם עבריינים ופורעי חוק תוך הפעלת אמצעים טכנולוגיים ובחקירה יצירתית במטרה להביאם לדין".