פעוט בן שנתיים נרצח הבוקר (יום חמישי) בדקירות ברחוב חללי אגוז בלוד. הוא פונה במצב אנוש תוך פעולות החייאה לבית החולים אסף הרופא, כשהוא מחוסר הכרה, ושם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. אזהרה: בהמשך הכתבה ישנן תמונות קשות.
המשטרה הודיעה תחילה על "מעצרו של אביו", ולאחר בדיקה הבהירה כי מדובר בגבר "ללא קשר משפחתי" לפעוט. במשטרה הדגישו כי כלל הכיוונים נבדקים ומסרו כי "הרקע והנסיבות בבדיקה".
עם זאת, ההערכה כי מדובר באירוע על רקע פלילי ולא לאומני - בשל זהותם של החשוד והפעוט. במשטרה חושדים כי הגבר הדוקר מעורער בנפשו, ולכן מסרו כי הוא "יובא לדיון בבקשה להאריך את מעצרו לצד בקשת אבחון גורמי מקצוע".

3 צפייה בגלריה
אירוע אלימות בו נדקר תינוק
אירוע אלימות בו נדקר תינוק
זירת הדקירה בלוד. "אין קשר משפחתי בין החשוד לפעוט שנדקר"
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
3 צפייה בגלריה
אירוע אלימות בו נדקר תינוק
אירוע אלימות בו נדקר תינוק
זירת רצח הפעוט
הדיווח הראשוני התקבל בשעה 11:00 במוקד 101 של מד"א על פעוט שנפצע ב"אירוע אלימות" בלוד, ושם ציינו כי מדובר בפעוטה שנפצעה - טעות שתוקנה בהמשך. חובשים ופרמדיקים של מד"א טיפלו בפעוט במקום, ולאחר מכן פינו אותו לבית החולים אסף הרופא. מבית החולים נמסר כי בן השנתיים הובהל לחדר הטראומה במחלקה לרפואה דחופה ו"הרופאים נלחמים על חייו". בהמשך, כאמור, הם נאלצו לקבוע את מותו.
פרמדיק מד"א משה גלבשטיין וחובשי רפואת חירום מיחידת האופנועים של מד"א מנדי אמיתי ועבד עיסאוי סיפרו: "הגענו למקום במהירות וחברנו לכוחות המשטרה שהובילו אותנו אל הפעוט שהיה מחוסר הכרה וסבל מפציעות חודרות בגופו. מיד התחלנו בביצוע פעולות החייאה שכללו עצירת דימומים ותוך כדי הטיפול הרפואי העלינו אותו לניידת טיפול נמרץ של מד"א ופינינו אותו לבית החולים כשמצבו אנוש תוך כדי פעולות החייאה".
במשטרת ישראל כינו את המקרה "אירוע אלימות חמור", ומסרו: "החשוד נעצר לחקירה ובהמשך יובא לדיון בבקשה להאריך את מעצרו לצד בקשת אבחון גורמי מקצוע".
ראש העיר לוד, יאיר רביבו, עדכן כי נמסר לו מהמשטרה שלא מדובר באירוע ביטחוני, וכי "צוותים מקצועיים של אגף רווחה ושילוב חברתי בעיריית לוד נמצאים בזירה ומעניקים סיוע וטיפול לנפגעי חרדה במקום. נלווה את המשפחה של התינוק תוך מתן מענה רגשי ופיזי כפי הצורך".