אשת חינוך בצהרון ביישוב באזור ירושלים הותקפה בשבוע שעבר באכזריות על ידי אחת מהאמהות של הילדים במקום, ולדבריה היא התנפלה עליה, הפילה אותה לרצפה ובעטה בה והכתה באגרופים שוב ושוב. לצד הטראומה שכעת חווה אשת החינוך, קרוביה הביעו אכזבה מהתנהלות חסרת רגישות לכאורה של החברה המפעילה את הצהרון, שנציגה שלה שאלה לשלומה רק בחלוף חמישה ימים.
2 צפייה בגלריה
החבלות שנגרמו לסייעת
החבלות שנגרמו לסייעת
החבלות שנגרמו לאשת החינוך. "היא בעטה והכתה באגרופים מכף רגל ועד ראש"
התקיפה אירעה ביום ראשון שעבר, בצהרון הפועל בבית ספר יסודי ביישוב, באמצעות חברת "קיטו מרום" המנהלת צהרונים עבור רשויות מקומיות. היא התרחשה לעיני ילדי הצהרון הלומדים בכיתות א'-ב', שנבהלו ופרצו בבכי. המקרה תועד במצלמות בית הספר, והסרטונים הועברו לידי המשטרה שפתחה בחקירה. המשטרה הוציאה צו הרחקה האוסר על האם האלימה להגיע לבית הספר.
אשת החינוך, שלא נזקקה לפינוי לבית חולים, מחלימה כעת בביתה, אך חוששת שהאם תשוב לתקוף אותה. היא סיפרה כי הותקפה אחרי שבאותו יום הגיעה לבית הספר והבחינה באחת הילדות ממתינה עם הילקוט מחוץ לכיתה. היא התקשרה לאמה, כדי לבדוק האם גם הפעם בכוונתה לקחת את בתה מוקדם הביתה, כפי שנהגה במקרים קודמים. לדברי אשת החינוך, האם זעמה על השאלה, והיא ניסתה להסביר לה את כוונתה – וסברה שבכך הסתיים העניין. אולם כעבור זמן קצר הגיעה האם ב"ריצת אמוק" לבית הספר, ותוך כדי קללות התנפלה עליה והכתה אותה נמרצות.
"היא הגיעה בריצה מפחידה, נראתה לא טוב. פנתה אליי בצעקות, נתנה לי סטירה ועפתי על הרצפה", סיפרה. "היא המשיכה לבעוט ולהכות בי באגרופים בחוזקה בכל הגוף, מכף רגל ועד ראש, בעודי שרועה על הרצפה כואבת והמומה. לא הצלחתי להשחיל מילה וכל פעם שניסיתי לקום או להדוף אותה ממני היא שוב בעטה כשאני כואבת ובשוק".
באותה עת נכחה במקום הממונה המקומית מטעם חברת הצהרונים, אך לדברי אשת החינוך היא זו שנאלצה להתקשר למשטרה בעודה חבולה והמומה. "צעקתי 'תקראו למשטרה, תזמינו ביטחון', אך רק לאחר שהאם הרפתה ממני כשאני כאובה והמומה על הרצפה הצלחתי להתקשר למשטרה בכוחות עצמי".
2 צפייה בגלריה
החבלות שנגרמו לסייעת
החבלות שנגרמו לסייעת
חבלה נוספת שספגה אשת החינוך
היא הוסיפה: "אני מרגישה חסרת הגנה ואני לא מקבלת תמיכה וגיבוי, זה דבר לא הגיוני וכואב מאוד. אני כאובה פיזית ונפשית מהתקיפה, אני מזועזעת ומתקשה לתפקד. אני אוהבת את העבודה עם הילדים המקסימים ולא תיארתי לעצמי שדבר כזה יקרה לי. אני בבית עם כאבים בכל הגוף".
קרוביה טענו כי במשך מספר ימים, כשהיא סובלת בבית מכאבים, נהגו בה נציגי החברה בחוסר רגישות, לא התעניינו בשלומה ולא הציעו סיוע. לדבריהם, אלו אף הודיעו לה כי לא תוכל לחזור לעבודה לפני שתתקיים עמה שיחה.
מנגד, מעמיתיה לעבודה ומהורי הילדים, היא זכתה לתמיכה. כמה מההורים סיפרו לה כי ילדיהם חזרו הביתה המומים ונסערים, ותיארו בפניהם את המכות שספגה. "הזדעזעתי לראות בסרטון את האימא מכניסה אגרוף בלסת למובילת הצהרון, מושכת לה בשער ובועטת בה. היא לא התגוננה וספגה מכות קשות, היא הייתה בהלם", סיפרה אחת מנשות החינוך. "התחושה שלנו היא שהאירוע החמור הזה מושתק – וזה מכעיס".
מחברת "קיטו מרום" נמסר בתגובה: "הצוותים החינוכיים בגנים ובבתי הספר הם אלו שמעצבים ומחנכים את דור העתיד שלנו, וראוי, כהורים, להתייחס אליהם ככאלה ולהוות על ידי כך דוגמה לילדינו. היחס המזלזל והמאיים כלפי הצוות החינוכי הגיע לדרגת שפל חדשה כאשר אם של ילדה בבית הספר הכתה אשת צוות חינוכי באלימות חסרת תקדים. אנחנו מזועזעים מהמקרה ומגנים בכל תוקף אלימות או תוקפנות מכל סוג שהיא".
בחברה הוסיפו: "בסקר שנערך השנה, 41 אחוז מעובדי ההוראה דיווחו כי חוו אלימות מצד הורים. זהו מצב נוראי שאסור לנו לשתוק מולו כחברה. לאחר האירוע דאגנו בראש ובראשונה לילדים הקטנים שנאלצו לראות מחזה כה מכוער ולעזור להוריהם בהתמודדות עם הקושי שהביעו הילדים עם סיום הלימודים. אנחנו מאחלים החלמה מהירה לאשת הצוות החינוכי שנפגעה. אנו נדאג שהיא תשתלב בחזרה בעבודתה בבטחה ובצורה טובה בעזרת ליווי פדגוגי ופסיכולוגי ככל שיידרש".
פרקליטת האם, עו"ד מירב זמיר, מסרה: "מדובר בכתבה מגמתית, חוטאת לאמת וכל כולה המשך הוצאת לשון הרע על ידי אותה סייעת שמציגה עצמה כקורבן. הכל מעיד שלאחר שמרשתי הגישה נגד אותה סייעת תלונה בגין שלל עבירות ובין אלה: ניסיון תקיפה של בתה הקטינה; איומים והוצאת לשון הרע, החליטה הסייעת לגייס את התקשורת שמא 'רעש תקשורתי' הוא זה שיסייע לה. על זה, ומשהיא בחרה לתקוף גם את מעסיקה הישיר, ניכר היטב שכל מעייניה נתונים לכסף- הא ותו לא. לעומתה, מרשתי תתנהל בזירה המתאימה לכך ותפנה לערכאות המתאימות בגין שלל מעשיה הרעים של אותה סייעת".