גורמים בענף הסלולר הישראלי טוענים שמשטרת ישראל אינה מטפלת בתופעה של גניבה והשחתה של אנטנות סלולריות, מה שמייצר בעיות קליטה ותקלות תקשורת ללקוחות.
אחד המקרים התרחש שלשום (שני) בכפר עקב שנמצא בשטחה המוניציפלי של ירושלים. לטענת גורמים בחברות הסלולר, גורמים מהרשות הפלסטינית הגיעו שלשום לכפר שבמזרח ירושלים עם מנוף ומכוניות, ולאור יום פירקו ללא מפריע את האתר ששייך לחברות הסלולר הישראליות.
3 צפייה בגלריה
המקומות מהם מחבלים גנבו אנטנות בכפר עקב
המקומות מהם מחבלים גנבו אנטנות בכפר עקב
לאור יום: מנוף מעמיס את הציוד היקר של חברות הסלולר
3 צפייה בגלריה
המקומות מהם מחבלים גנבו אנטנות בכפר עקב
המקומות מהם מחבלים גנבו אנטנות בכפר עקב
חברות הסלולר מתוסכלות מאוזלת ידה של המשטרה. המקום ממנו נגנב הציוד
מהתמונות, שהגיעו ל-ynet ו"ידיעות אחרונות", ניתן לראות שמהמקום נלקחה כמות גדולה של אנטנות, מגברים, משדרים, כבלים וציוד בשווי מוערך של מאות אלפי שקלים.
אתר חדשות פלסטיני אף הגדיל לעשות ופירסם תמונות של הציוד שנלקח מהאתר של החברות הישראליות בכפר עקב, ודיווח לקוראים שמדובר ב"הצלחה של קצין מודיעין פלסטיני" שהצליח לתפוס את המשדרים האלה.
"זו אינה הפעם הראשונה שבה מחבלים וגונבים ציוד יקר ערך של חברות הסלולר הישראליות", אמר אתמול גורם בענף הסלולר הישראלי. לטענת גורמים בענף, לפני מספר חודשים הושחת בכפר עקב ציוד ששיבש את טווחי הקליטה באזור, בדיוק באותו המקום שממנו נגנבו שלשום האנטנה והציוד הסלולרי. פגיעה ברשתות תקשורת באזור עלולה גם להוות הפרעה לפעילות כוחות צה"ל במקום.
3 צפייה בגלריה
המקומות מהם מחבלים גנבו אנטנות בכפר עקב
המקומות מהם מחבלים גנבו אנטנות בכפר עקב
אחד מהמקומות מהם נגנבו אנטנות, מגברים, משדרים וכבלים
בחברות הסלולר טוענים שלמרות תלונות שהוגשו למשטרה בנושא השחתת הציוד, לא נעשה דבר ולא התקבל כל עדכון מהמשטרה לגבי מעצר חשודים בהשחתה.
אתמול הגישו חברות הסלולר תלונה נוספת במשטרה, הפעם על גניבת הציוד מכפר עקב. גורמים ששוחחו עם ynet ו"ידיעות אחרונות" הביעו תסכול מאוזלת ידה של המשטרה בנושא וקישרו זאת גם לבעיית חוסר המשילות באזור.
ממשטרת ישראל נמסר אתמול בתגובה: "עם קבלת התלונה במשטרה היום אודות המקרה נפתחה חקירה שנמצאת בראשיתה. כפר עקב הינו אזור המצוי תחת אחריות ביטחונית של צה"ל, והמשטרה פועלת באזור ומעניקה שירותי משטרה לתושבים בתיאום וליווי של כוחות צה"ל.
נדגיש כי הפרות של המנגנונים הפלסטיניים - נדרש בטיפול ע"י הרשויות האמונות על כך, שכן אין מדובר בנושא המצוי בתחום משטרת ישראל. נמשיך לחקור את המקרה ולפעול עם הרשויות וכוחות הביטחון לאכיפת החוק, מאבק בפשיעה על כל גווניה ושמירה על שלום הציבור וביטחונו".