"צצה קרן של תקווה": דובר מפעל הנרות בעיירה מייפילד שנחרב לחלוטין בסופות הטורנדו הקטלניות שהכו במרכז ארה"ב, עדכן כי יותר מ-90 מעובדי המפעל אותרו בחיים, וכעת מתברר כי רובם פשוט התפנו משטח המפעל אחרי הפגיעה. שמונה עובדים נמצאו ללא רוח חיים ושמונה אחרים עדיין מוגדרים נעדרים. "היו כמה דיווחים מוקדמים שיהיו 70 מתים לפחות במפעל. אמנם כל הרוג הוא הרוג אחד יותר מדי, אבל אנחנו מודים לאל שמניין הקורבנות מתברר כעת כנמוך בהרבה", אמר הדובר בוב פרגוסון לסוכנות הידיעות רויטרס.
פרגוסון הסביר כי רבים מהעובדים התבצרו במקלט כשנשמעה האזעקה המתריעה מפני טורנדו ולכן ניצלו. "לאחר שהסופה הסתיימה הם עזבו את המפעל והלכו לבתיהם", ציין. "בשל הפסקת החשמל והבעיות בתקשורת לא הצלחנו להגיע אליהם. אנחנו מקווים שגם הנעדרים יימצאו בחיים".
3 צפייה בגלריה
ארה"ב סופות טורנדו קריסת מפעל ה נרות מייפילד קנטקי
ארה"ב סופות טורנדו קריסת מפעל ה נרות מייפילד קנטקי
הקלה במפעל הנרות - יותר מ-90 עובדים אותרו בחיים
(צילום: רויטרס)

בשבת לא נשאר זכר למה שהיה מפעל נרות רק שעות קודם לכן, מלבד ניחוח הנרות הריחניים החזק ששרר במקום. במפעל שהו בזמן הפגיעה כ-110 בני אדם. תחילה דווח כי כ-40 עובדים חולצו, ומושל קנקטי אנדי בשיר העריך אז שמספר ההרוגים במפעל יעמוד על 70 לפחות.
"אנו מתפללים שההערכות המקוריות היו שגויות. אם כן, זה יהיה די נפלא", אמר המושל בשיר הלילה. הוא העריך כי ייתכן ש-50 איש נהרגו בקנטקי כולה - לאחר שאתמול בבוקר עוד אמר כי מספר ההרוגים עלול להגיע ל-100.
3 צפייה בגלריה
ארה"ב סופות טורנדו הרס מייפילד קנטקי
ארה"ב סופות טורנדו הרס מייפילד קנטקי
ההרס במייפילד
(צילום: רויטרס)
3 צפייה בגלריה
ארה"ב סופות טורנדו הרס מייפילד קנטקי
ארה"ב סופות טורנדו הרס מייפילד קנטקי
(צילום: רויטרס)
לפחות 30 סופות טורנדו השתוללו בסוף השבוע במדינות במרכז ארה"ב. מלבד ההרוגים בקנטקי דווח על לפחות 14 הרוגים באילינוי, ארקנסו, מיזורי וטנסי. סופת טורנדו הגיעה גם למיסיסיפי. נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הכריז על "אסון פדרלי חמור" בקנטקי, הכרזה הסוללת את הדרך לסיוע פדרלי נוסף שיוענק למדינה שמתמודדת עם נזקי ענק והרס ברחובות.
במדינת אילינוי נהרגו לפחות שישה עובדים במחסן של חברת אמזון בעיר אדוארדסוויל. הגג נעקר ממקומו בסופת הטורנדו, וקירות הבטון של המחסן קרסו. לפחות 45 עובדים הצליחו להימלט. במתקן שנפגע אוחסנו מוצרים עד לשליחתם אל לקוחות חברת אמזון שהזמינו אותם בדואר.
הרשויות לא מאמינות שיש סיכוי למצוא ניצולים בהריסות המחסן. לאמזון אין מספר מדויק של מספר העובדים ששהו במחסן בזמן האסון, ולכן לא ברור כמה עובדים מוגדרים נעדרים. החשש הוא שמספר הקורבנות יעלה בהמשך. מייסד אמזון ג'ף בזוס אמר שהוא "שבור לב" מהטרגדיה.