צרפת פתחה בהליך חדש שמאפשר לנשים שהותקפו מינית להגיש תלונה גם מחוץ לתחנת המשטרה. מרלן שיאפה, סגנית שר הפנים ולשעבר השרה לשוויון מגדרי, אמרה שהנשים שהותקפו יוכלו להגיש תלונה גם בבית של חבר, או במקום אחר שבו הן מרגישות בטוחות.
לפי סקר שנתי שערך המכון הלאומי לסטטיסטיקה, רק 10% מהצרפתיות שהותקפו מינית מגישות תלונה רשמית. השבוע דיווחה משטרת צרפת על עלייה של 10% באלימות נגד נשים. המשטרה מעריכה שמדי שנה יותר מ-200,000 נשים עוברות תקיפה מינית, או תקיפה אחרת, מצד בן הזוג או בן הזוג לשעבר.
2 צפייה בגלריה
סגנית שר הפנים של צרפת מרלן שיאפה בביקור בתחנת משטרה ב פריז
סגנית שר הפנים של צרפת מרלן שיאפה בביקור בתחנת משטרה ב פריז
מרלן שיאפה בביקור בתחנת משטרה בפריז
(צילום: AP)
"יש נשים שאמרו לנו שהן לא מעזות להגיע לתחנת המשטרה מכיוון שהן מפחדות להרגיש לא רצויות, בגלל שקשה לדבר על דברים שהם בגדר 'טאבו' עם אדם זר במדים, ובסביבה זרה", אמרה שיאפה בראיון ל-AP. "זו הסיבה שאנחנו מסירים את המכשולים שניצבים בפניהן, אחד אחרי השני".
במסגרת היוזמה החדשה יגיעו שוטרים למקומות שבהם הנשים ירגישו בטוחות, ושם הן יוכלו להגיש את התלונה. שיאפה אמרה שהמהלך יאפשר לקורבנות לפגוש את השוטרים ולהגיש את התלונה בסביבה מוכרת, "בבית של חבר, בבית של עורך הדין, בבית החולים או בבית של הרופא".
2 צפייה בגלריה
הפגנה נגד אלימות נגד נשים ב פריז צרפת נובמבר 2021
הפגנה נגד אלימות נגד נשים ב פריז צרפת נובמבר 2021
הפגנה החודש בפריז, בעקבות עלייה באלימות נגד נשים
(צילום: AP)
במסגרת תפקידה אחראית שיאפה על הקשר בין המשטרה לנשים שהותקפו. המהלך הוא האחרון בסדרת צעדים שעשתה צרפת בשנים האחרונות במסגרת המאבק באלימות נגד נשים. הוא מגיע אחרי קמפיין אינטרנטי שמחה על שוטרים שהאשימו את הקורבנות בתקיפות שעברו.
שיאפה ציינה שהיא מעוניינת לתמוך במשטרת צרפת, "ולהזכיר לכולם פעם נוספת שברוב המכריע של המקרים התלונות מטופלות עם הרבה אמפתיה והרבה תמיכה". היא הדגישה שעם זאת, גם אם רק בחלק מהמקרים המשטרה לא מטפלת בתלונות בצורה ראויה הרי שהדבר אינו מקובל.