לוחמי צה"ל מצוות קרב חטיבתי 7 השתלטו ביממה האחרונה על מעוז צבאי של ארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה. כך מסר דובר צה"ל, שהוסיף כי במוצב אותרו משגרי וטילי נ"ט, אמצעי לחימה מגוונים וחומרים מודיעיניים.

לפי דובר צה"ל, "מטוס קרב תקף חולייה של כ-10 מחבלים בשיתוף עם לוחמים בצוות הקרב החטיבתי של הנח"ל שזיהו את החוליה והכווינו את התקיפה. בהמשך הלוחמים זיהו חוליית נ"ט שפעלה בקרבתם והכווינו כלי טיס נוסף שתקף את החוליה. צה"ל תקף במהלך הלילה עשרות עמדות לשיגור מרגמות. כוחות זרוע הים תקפו הלילה באמצעות חימוש מדויק מטרות של ארגון הטרור חמאס הכוללות עמדות לאמצעים טכנולוגיים".
הדובר התייחס גם לתקיפה שעליה דיווחו הפלסטינים בשכונת תל אל-הווא, סמוך לבית החולים אל-קודס, ומסר: "מכלול האש של אוגדה 36 איתר מספר מחבלים של ארגון הטרור חמאס, שהתבצרו בתוך מבנה בסמוך לבית החולים אל-קודס וממנו תכננו לבצע מתקפה לעבר כוחותינו. הלוחמים הכווינו כלי טיס לתקיפת המחבלים. התקיפה הובילה לפיצוצי משנה משמעותיים שהעידו על הימצאות מחסן אמצעי לחימה של ארגון הטרור חמאס בסביבה אזרחית".
הכותרת
מאחורי מעורבות ארה"ב במלחמה / נדב איל
24:24

הסהר האדום הפלסטיני טען הלילה כי "ישראל תקפה כ-50 מטרים משער בית החולים אל-קודס באמצעות שני טילים". לפי הדיווח, באזור בית החולים אירעו כמה פיצוצים שבעקבותיהם היו כמה נפגעים, בהם גם הרוגים. בתיעוד מהמקום, כך לפי הפלסטינים, נראות "הריסות בניין מגורים ועסקים הנמצא במרחק של כ-100 מטרים מבית החולים, בשכונת תל אל-הווא".