2 צפייה בגלריה
אדם נכנס ל משרד עם בקבוק חומר דליק ירושלים
אדם נכנס ל משרד עם בקבוק חומר דליק ירושלים
הבקבוק שהכיל את החומר הדליק שנמצא בידי החשוד
(צילום: דוברות המשטרה)
המשטרה עצרה אתמול (שלישי) בבוקר תושב מעלה אדומים בן 45 שנכנס למשרד עורכי דין במרכז ירושלים, כשברשותו בקבוק ובתוכו בנזין, ואיים לפגוע בעורך דינו כי לטענתו הונה אותו ביותר ממיליון שקלים.
לטענת החשוד, הוא איים על עורך דינו - שייצג אותו בתביעה אזרחית על רקע רפואי - משום שזה רכש לטענתו את דירתו ולא שילם חלק גדול מהכסף. כוחות משטרה שהגיעו למקום הבחינו כי החשוד מסתגר עם עורך דינו במשרדו ומהמקום נשמעות צעקות. השוטרים הצליחו להיכנס דרך החלון ולהשתלט על החשוד, וזיהו את הבקבוק ובו החומר הדליק. מעצרו הוארך היום בבית משפט השלום בירושלים בשלושה ימים.
עידן גמליאלי, עורך דינו של החשוד מטעם הסנגוריה הציבורית, טען בדיון בבית המשפט: "יש פה אדם נורמטיבי, שביום אחד באבחת רגע הסתבך מבחינה רפואית, החיים שלו נהרסו, וכתוצאה מכך השתמש בשירותו של עורך הדין בהליכים אלו, ובגלל שהוא לא עובד פרסם דירה ביד 2. עורך הדין אמר לו שיקנה ממנו את הדירה ב-1.5 מיליון שקלים, לחץ עליו, ורשם את שם אמו על הדירה. יש לו הקלטות המאששות זאת".
2 צפייה בגלריה
"הוא התחנן שעורך הדין יביא לו את הכסף". בית משפט השלום בירושלים
"הוא התחנן שעורך הדין יביא לו את הכסף". בית משפט השלום בירושלים
"הוא התחנן שעורך הדין יביא לו את הכסף". בית משפט השלום בירושלים
(צילום: אלי מנדלבאום)
"הוא לא שילם חלק גדול מהכסף, לקח את החזקה לדירה וזרק את החשוד ומשפחתו לרחוב", טען הפרקליט. "החשוד התחנן במשך שנה שיביא לו את הכסף, וזה לא עזר. הוא הגיש תלונה במשטרה, שאמרה שזה לא עניינה. מרשי הגיש תלונה גם בלשכת עורכי הדין. אי אפשר לשפוט בן אדם עד שמגיעים למצב שלו. הוא לקח בקבוק עם בנזין, נכנס למשרד ופגש את המזכירה, ואמר שהוא רק מאיים עליו שייתן לו בחזרה את הכסף שלו. למזלו של החשוד הטלפון בכיס הקליט את הכול עד שבאה המשטרה. זה לא בסדר מה שהוא עשה, אבל אי אפשר לבחון את הדברים במנותק מהסיטואציה. עוד חודש יש בר מצווה לילד שלו, והוא טוען שאין לו מה לאכול".
אשתו של החשוד אמרה בדיון: "עורך הדין לא מוכן לשלם את הכסף על הבית. לי ולילדים אין מה לאכול. אנו גרים היום אצל חמי וחמתי. אנו באמת במצב שהוא הביא אותנו לתחתית. בסך הכל רצינו למכור את הבית שלנו ולשלם חובות, לקנות בית ולהמשיך בחיינו הנורמטיביים. אני מתנצלת בפני בית המשפט. בעלי הוא לא בן אדם כזה. הוא נשמה טובה ואם הגיע למצב כזה, זה כי הוא נואש וזקוק לעזרה".