עשרות בני אדם הגיעו הבוקר (שישי) להפגנה מול ביתו של יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ בראש העין. במקביל, עשרות מפגינים מ"מחאת קפלן" התייצבו מול ביתו של שר החקלאות אבי דיכטר באשקלון. כ-20 מוחים הגיעו גם לביתו של שר הכלכלה ניר ברקת בירושלים
בראש העין הפגינו עשרות מילואימניקים נגד שיחות ההידברות בבית הנשיא סביב חקיקת המהפכה המשפטית. המפגינים קראו לגנץ "לא ליפול לשטיקים של נתניהו בהידברות ולא להסכים לפשרה על הדמוקרטיה".
המפגינים קראו לגנץ: "אין לך מנדט להתפשר על הדמוקרטיה". בהפגנה בראש העין השתתפו בין היתר מילואימניקים של יחידות מערך המ"מ, דובדבן, יחידות מיוחדות נוספות, סייבר התקפי, רופאים צבאיים ו-8200. לנתב"ג הגיעו כמה עשרות מפגינים בתנועת "קריים מיניסטר" שקראו "דמוקרטיה" לנוסעים שיצאו מאולם הנחיתות.
1 צפייה בגלריה
הפגנות מול ביתו של בני גנץ לא להכנע לנתניהו
הפגנות מול ביתו של בני גנץ לא להכנע לנתניהו
"אין לך מנדט להתפשר על הדמוקרטיה". מפגינים מול ביתו של גנץ, בראש העין
אתמול התייחס ח"כ חילי טרופר (המחנה הממלכתי) בריאיון ל-ynet radio לשיחות ההידברות סביב המהפכה המשפטית בבית הנשיא, והבהיר כי מבחינת האופוזיציה לא תהיה פשרה בוועדה לבחירת שופטים. הדבר הוביל לתגובות נזעמות מחברי כנסת מהקואליציה - שטענו כי מדובר בניסיון לפוצץ את המו"מ עוד לפני שהחל.
כשנשאל בריאיון על הוועדה לבחירת שופטים, שהייתה סלע המחלוקת, השיב טרופר כי לאופוזיציה "יש עקרון מאוד ברור. לא יהיה מצב שהקואליציה או הממשלה ממנה שופטים. זה לא יקרה, אנחנו לא ניתן לזה יד". לדבריו, "הקואליציה רוצה למנות את השופטים, אבל היא פוגשת את האופוזיציה שאומרת 'מינוי שופטים על ידי ממשלה בלבד - לא יקרה'. ברור שיש פה פער". טרופר הוסיף כי "אם תהיה עוד התקדמות בחקיקה אנחנו נצא מהחדר".
שר המשפטים יריב לוין תקף בתגובה: "הדברים האלה ראויים לכל גינוי. מתברר שמאחורי החזות הממלכתית כביכול, מסתתר דבר אחר לחלוטין. ח"כ טרופר, בשפה בוטה, מודיע מראש שמבחינת המחנה הממלכתי לא מדובר במשא ומתן ענייני אלא בהצגת תכתיב שמטרתו לפוצץ את השיחות ולהבעיר את המדינה. אני קורא לכל נציגי האופוזיציה לבוא לשולחן המשא ומתן מתוך אחריות ורצון אמיתי להגיע להסכמה שתכבד את הציבור העצום שמייחל לרפורמה של ממש במערכת המשפט". אחרי העימות לוין וטרופר שוחחו וביקשו להוריד את גובה הלהבות.