שר המשפטים לשעבר, חבר הכנסת גדעון סער מהמחנה הממלכתי, אמר כי אמנם הוא בעד עליית יהודים להר הבית, אך את ביקורו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר במקום כינה "סיבוב דאווין". בריאיון באולפן ynet הבוקר (רביעי) הסביר סער: "בן גביר עצמו הודיע 'אני הולך לעלות להר הבית'. הכול נועד כדי ללכוד איזה תשומת לב. זה לא האופן שבו מתנהלת ממשלה.
הממשלה הופכת את המדינה לקרקס, ובסוף היום גם לא מגיבה לירי מעזה - כפי שאנחנו הגבנו על כל ירי ועל אירועים שפחותים מירי", אמר על השיגור הכושל. השר לשעבר ציין כי בן גביר עלה להר הבית גם בימי הממשלה הקודמת, וטען כי כדי לבקר במקום אין צורך בהודעות והצהרות לתקשורת. "אתה בעל הבית? תעלה. לא, אז קודם כל מודיעים, אחר כך חוטפים איומים מחמאס ואז עושים איזה תרגיל ערמומי לבוא בבוקר כדי שאף אחד לא יראה - וגם מקבלים גינויים מכל העולם ומהאזור. זה מופע של אווילות וליצנות. אפס תרומה לאינטרס הלאומי".
6 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר, גדעון סער
איתמר בן גביר, גדעון סער
"מופע של ליצנות. אפס תרומה לאינטרס הלאומי"
(צילום: AFP)
6 צפייה בגלריה
ג'ו ביידן מוחמד בן זאיד
ג'ו ביידן מוחמד בן זאיד
"חוטפים מכל העולם". נשיאי ארה"ב ואיחוד האמירויות ביידן ובן זאיד. המדינות גינו את ביקור בן גביר
(צילום: EPA, AP)
6 צפייה בגלריה
הר הבית
הר הבית
"לא מוכן להגיד שעליית יהודים להר הבית היא פרובוקציה"
(צילום: AFP)
סער הבהיר כי הוא לא מוכן לומר שעלייה של יהודי להר הבית זה "פרובוקציה": "לא חשבתי ככה אף פעם, לא חושב ככה היום. אם אתה רוצה לעשות את זה בדרך המלך אתה לא צריך לעשות פרומואים כמה ימים קודם".
בריאיון הדף השר לשעבר, שמינה את היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה, את הטענות כי היא "מקורבת" שלו. "אני רוצה להסתייג מכך. היועצת היא מינוי מקצועי מובהק. היא לא מקורבת אליי ואני לא מקורב אליה, אני לא הייתי בשמחות שלה והיא לא הייתה בשמחות של משפחתי", הבהיר ברקע החלטתה שלא לייצג את הממשלה בעתירה לבג"ץ נגד מינוי יו"ר ש"ס אריה דרעי לשר הפנים והבריאות בשל הרשעתו בפלילים בתחילת השנה שעברה.
לטענתו, גם בימי הממשלה הקודמת הביעה בהרב-מיארה התנגדות לצעדים כאלה ואחרים: "אני יכול להגיד שגם בדברים שאני רציתי, יותר מפעם אחת, היה לי מחלוקות עם היועמ"שית. יש גם דברים שהיא מנעה ממני לעשות, אבל יכול להיות שאצלנו פשוט היו החלטות שיותר קל להגן עליהם".
6 צפייה בגלריה
היועמ"ש גלי בהרב־מיארה
היועמ"ש גלי בהרב־מיארה
"לא הייתי בשמחות שלה, והיא לא הייתה בשמחות של משפחתי". סער על בהרב-מיארה
(צילום: יואב דודקביץ)
6 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
"לא היינו נותנים יד לחוק עוקף קלון"
(צילום: EPA)
- אתם לא הייתם ממנים את דרעי לשר, בממשלה בראשות גנץ? "דבר אחד בטוח היה אחרת, ואמרתי אותו גם לפני הבחירות, אנחנו לא היינו נותנים יד לחוק עוקף קלון. אריה דרעי היה צריך ללכת למי שקובע שזה שופט בית משפט עליון שיושב בראש ועדת הבחירות המרכזית. אם הוא היה קובע שאין במעשים קלון, בבקשה הדרך פתוחה. יש לנו קווים אדומים, יש עקרונות וערכים".
סער התייחס לעתירת יש עתיד נגד "חוק בן גביר" שפורסמה ב-ynet ו"ידיעות אחרונות" ואמר כי הוא חושב שעתירות לבג"ץ של מפלגה הן "אפשריות, אבל צריכות להיות במקרים יוצאים מן הכלל". "תפקיד של מפלגות הוא לפעול בעיקר בזירה הפרלמנטרית-פוליטית. אנחנו עשינו את זה, אנחנו התנגדנו למה שמכונה 'חוק בן גביר', אני חושב שזה חוק לא נכון כפי שהובא. אני לא חושב שנעתור על החוק הזה".
6 צפייה בגלריה
המכתב שהשאיר לפיד על שולחנו של נתניהו
המכתב שהשאיר לפיד על שולחנו של נתניהו
"לא הייתי חותם על הפתק". סער על "לפיד 2024"
(מתוך טוויטר)
ביום השבעת הממשלה הותיר ראש האופוזיציה יאיר לפיד פתק על השולחן בשלכת ראש הממשלה ועליו כתב "לפיד 2024", בכיר המחנה הממלכתי נשאל האם היה חותם על הפתק הזה והשיב בנחרצות: "לא. גם בבחירות האלה לא תמכתי במועמדותו של לפיד לראשות הממשלה. לפיד הוא ראש האופוזיציה, המפלגה שלו נכון להיום המפלגה הגדולה באופוזיציה ואני מכבד את זה, אבל אינני תומך במועמדותו לראשות הממשלה, וגם לא תמכתי בה בבחירות האחרונות".
עם זאת, סער הבהיר כי הוא נמצא ביחסים טובים עם יתר המפלגות באופוזיציה: "היחסים היו טובים בזמן הקמת הממשלה הקודמת, במהלך כהונת הממשלה הקודמת, וגם היום היחסים טובים. יש לי יחסים טובים עם כל אנשי מפלגות האופוזיציה ללא יוצא מן הכלל. כמובן שלפעמים יש חילוקי דעות, אבל יש שיתוף פעולה בכל נושאי המהות".