1 צפייה בגלריה
ליהיא לפיד בשמלת "מסעות" שעיצבו 12 מעצבים בערב הפתיחה של שבוע האופנה קורנית תל אביב 2023
ליהיא לפיד בשמלת "מסעות" שעיצבו 12 מעצבים בערב הפתיחה של שבוע האופנה קורנית תל אביב 2023
ליהיא לפיד בערב הפתיחה של שבוע האופנה בחודש מרץ
(צילום: Haydon Perrior)
ליהיא לפיד, רעייתו של ראש האופוזיציה יאיר לפיד, תקפה הבוקר (יום שני) את "מכונת הרעל", לאחר שלדבריה הופץ תיעוד שלה מניפה דגל פלסטין במהלך ערב הפתיחה של שבוע האופנה שהתקיים בחודש מרץ. בפוסט ב-X (טוויטר לשעבר), לפיד כתבה כי "אפילו כשיש מלחמה, מכונת הרעל החליטה להפיץ עלי שקר. לקחו סרט שאני מניפה דגל ישראל, כתבו שאני עם דגל פלסטין, ומאז אני לילות על לילות כותבת לאנשים שזה שקר. ונמאס לי, אני מודה. נמאס לי לראות את כל השלטים של 'יחד ננצח' - ככה לא ננצח".
כאמור, לפיד נשאה בידיה דגל ישראל במהלך ערב הפתיחה של שבוע האופנה, במסגרת מיצג מחאה נגד המהפכה המשפטית. במיצג השתתפו בין היתר גם עברי לידר, מאיה ורטהיימר, יו"ר מרצ זהבה גלאון וראש העיר תל אביב רון חולדאי, ולפיד הייתה זו שחתמה את המיצג כשנשאה את דגל ישראל לקול מחיאות כפיים מהקהל.
הכותרת
הזיגזג של עמנואל מקרון
21:35
ליהיא לפיד צועדת על המסלול כשבידיה הדגל
(איתי יעקוב)

לפיד כתבה הבוקר: "נמאסתם! מכונת הרעל - די! אפילו כשיש מלחמה - כשהנשמה נקרעת באבל, כשכולנו הולכים מוכי יגון בין בתי קברות לגיוס דברים שצריכים המפונים, ממציאת חדרים במלון למשפחות של ילדים עם מוגבלויות, דרך שיחות עם מי שנשרף ביתם, לבין דאגה מטורפת לחיילים - עכשיו הזמן שמכונת הרעל החליטה להפיץ עלי שקר. חשבתי שמה שקרה ב-7 באוקטובר גרם למכונת הרעל להבין שההסתה והפילוג פוגעים בכולנו - אבל כנראה ששנאה חזקה מאהבה. אני אמשיך להילחם על הטוב, להניף דגלי ישראל בכל הזדמנות, ואתם תתביישו לכם".
לפיד ציינה כי לבשה במיצג "בגד שעיצבו 12 מעצבים, כמספר שבטי ישראל. הבגד מלא מוטיבים יהודיים והיה לי כבוד ללבוש אותו ולהניף את הדגל היחיד שאי פעם הנפתי בחיי - את דגל ישראל", ובהמשך הדגישה כי בכוונתה לתבוע את מפיצי הסרטון בתום המלחמה. "אני מודיעה שכל מי שיעלה את הסרטון השקרי הזה אני אשמור את שמו, ואחרי שהמלחמה תסתיים, ואחרי שהתותחים יידמו, אני אתבע את כל מי שגם בזמן מלחמה הסית ופילג בינינו, כי בעיניי הם הסכנה האמיתית למדינה. סכנה לתקווה שיום אחד ביחד, באמת ביחד, ננצח".