3 צפייה בגלריה
אורנה ויצחק בנאי, אוגוסט 2008
אורנה ויצחק בנאי, אוגוסט 2008
אורנה ויצחק בנאי, בהלוויית חיים בנאי ב-2008
(צילום: מאיר אזולאי )
הלך לעולמו האבא של הבנאים: השופט בדימוס יצחק בנאי נפטר אמש (שלישי) בגיל 92. בנאי הוא אביהם של הזמר אביתר בנאי, השחקנית אורנה בנאי והרקדנית אפרת בנאי. בנו הבכור, מאיר בנאי, נפטר ב-2017, בגיל 56. הוא הותיר אחריו גם אישה, אשת החינוך שמחה בנאי.
ליצחק בנאי היו שבעה אחים, וגם כמה מהם היו למפורסמים בעולם התרבות. יעקב בנאי ז"ל היה שחקן קולנוע ותיאטרון, גברי בנאי - חלק משלישיית "הגשש החיוור", יוסי בנאי ז"ל קיבל את פרס ישראל לתיאטרון וגם חיים בנאי ז"ל - כמו אחיו - שיחק בתיאטרון, בקולנוע ובטלוויזיה.
3 צפייה בגלריה
אביתר, יצחק וגברי בנאי
אביתר, יצחק וגברי בנאי
יצחק בנאי, עם הבן אביתר והאח גברי
(צילום: ריקי רחמן)
בעקבות לכתו ספדה לו בתו אורנה: "אבא שלי איננו. האיש הענק, החכם, הצנוע, המצחיק, בעל הנשמה היתרה. תודה אבא על העושר הרוחני והתרבותי שהענקת לי. על האהבה הגדולה והטובה שלך. זכיתי לגדול עם איש כל כך מיוחד, מפוצץ בהומור, בידע, בחכמה ובחכמת הלב. כמה אני אתגעגע אליך אבא".
יצחק בנאי נבחר לכהונת שופט בבית משפט השלום ב-1969, חמש שנים אחר כך מונה לרשם בבית המשפט המחוזי וב-1978 מונה לכהונת קבע כשופט בבית המשפט המחוזי בבאר שבע. ב-1999 פרש לגמלאות. הלווייתו של יצחק בנאי תיערך היום בבית העלמין שורש.
בריאיון ל"ידיעות אחרונות" לפני 23 שנה, לאחר פרישתו, סיפר על המחאה נגדו עשר שנים לפני כן - כשסירב לעצור עד תום ההליכים נאשם שהשליך בקבוק תבערה לעבר רכב עזתי במהלך התפרעות ביום לווייתו של החייל אבי סספורטס.
3 צפייה בגלריה
יצחק בנאי. "אמרתי לילדים שכדאי שילמדו משפטים"
יצחק בנאי. "אמרתי לילדים שכדאי שילמדו משפטים"
יצחק בנאי. "אמרתי לילדים שכדאי שילמדו משפטים"
(צילום: ענת מוסברג)
משמרת מחאה של נוער מפ"ם חיכתה אז ליצחק בנאי ליד הבית, כרוזים בגנות‬ הודבקו ברחוב מגוריו ויוסי שריד קרא להדחתו. עמוס קינן פרסם מאמר, ובו קרא "להעיף את השופט כמו טיל‭."‬ על השופט עצמו כתב שהוא "הוריד את השפה העברית לזנות‭."‬ בעקבות זאת הועמד קינן לדין בגין זילות בית המשפט והורשע. בנאי אמר ב-1999 שזו הייתה הטראומה של הקריירה שלו: "זו הייתה תקופה מאוד לא נחמדה. אמרו נגדי דברים חריפים מאוד, כשאני בסך הכול החלטתי על-פי נימוקים משפטיים".
הוא העדיף שילדיו יילכו אחריו, אך הם הפכו לשחקנים, זמרים ומלחינים. "אני לכל אחד מהם אמרתי הרבה פעמים שכדאי שילמדו משפטים", אמר באותו ריאיון. "זה מקצוע טוב, אני אוכל לעזור להם, ואין בו התובענות של התחום האמנותי שלא סובל בינוניים. מי שמצליח בתחום הזה באמת, טוב לו, אבל חלק גדול מהאמנים הם בינוניים, ואז חייהם אינם חיים. זה לא כך במרבית המקצועות. במרבית המקצועות, גם אם אתה לא מהשורה הראשונה, נגיד אם אתה עורך דין מהשורה השנייה או השלישית, אתה מתפרנס יפה וחי חיי משפחה יפים ומעניין לך. התחום האמנותי הוא ג'ונגל‭."‬
פורסם לראשונה: 23:29, 13.12.22