ממשלת ספרד מתכננת להעניק לצעירים בני 18 עד 35, שמשתכרים פחות מ-23,725 אירו בשנה (כ-88 אלף שקל), מענק חודשי של 250 אירו - שיעזור להם לשכור דירה בכוחות עצמם.
ראש ממשלת ספרד פדרו סנצ'ס אמר שהמהלך - שעדיין לא אושר - נועד לסייע לצעירים לצאת לעצמאות כלכלית ולעזוב את בית ההורים. סנצ'ס אמר שהוא רוצה שלצעירים הספרדים "תהיה גישה לשכירות הוגנת". המהלך הוא חלק מרפורמה בתחום הדיור שמקדמת קואליציית השמאל.
2 צפייה בגלריה
אילוס אילוסטרציה צעיר עוזב את בית ה הורים
אילוס אילוסטרציה צעיר עוזב את בית ה הורים
הצעירים באיחוד האירופי עוזבים את הבית בגיל 26. בספרד - רק בגיל 30
(צילום: שאטרסטוק)
מנתוני יורוסטאט, הלשכה לסטטיסטיקה באיחוד האירופי, עולה שהגיל הממוצע שבו עוזבים הספרדים את בית ההורים הוא 30 – ארבע שנים יותר מהממוצע באיחוד האירופי שעומד על 26.
לפי BBC, שיעור אבטלת הצעירים בספרד (בני 25 ומטה) הוא כרגע בסביבות 33% - אך גם צעירים רבים שעובדים לא מסוגלים למצוא לעצמם דירות. במדריד, ברצלונה וערים נוספות מחירי הדירות להשכרה מרקיעים שחקים. "הדיור הוא בעיה קשה במדינה שלנו", אמר ראש הממשלה סנצ'ס.
2 צפייה בגלריה
ראש ממשלת ספרד פדרו סנצ'ס
ראש ממשלת ספרד פדרו סנצ'ס
ראש ממשלת ספרד פדרו סנצ'ס
(צילום: EPA)
רפורמת הדיור, בהיקף 2.25 מיליארד אירו, תכלול הטבות מס לבעלי דירות שיורידו את שכר הדירה. על חברות עם יותר מ-10 נכסים יוטלו הגבלות על גובה שכר הדירה שהן יוכלו לדרוש מהדיירים.
מתוך הרפורמה, מיליארד אירו יושקעו בהגדלה משמעותית של מאגר הדיור הציבורי בספרד. החוק קובע ש-30% מהפרויקטים החדשים בתחום הדיור יוקצו לדיור הציבורי. החוק הוא אחד משורת חוקים שמקדמות מפלגות הקואליציה, שבמשך שבועות מתעמתות ביניהן על אישור תקציב 2022.