ארבעה חברי צוות מכוח האו"ם לשמירה על השלום המוצב בלבנון (יוניפי"ל) נפגעו הבוקר (שבת) מפיצוץ של פגז שאירע לידם, בעת שערכו סיור רגלי באזור רמיש. מיוניפי"ל נמסר כי הם חוקרים את מקור הפיצוץ, לאחר שכלי תקשורת שמזוהים עם חיזבאללה האשימו את ישראל, ואילו דובר צה"ל מיהר להכחיש ואמר כי הצבא לא תקף באזור.
1 צפייה בגלריה
כוח יוניפי"ל ליד כפר וזאני דרום לבנון
כוח יוניפי"ל ליד כפר וזאני דרום לבנון
כלי תקשורת לבנוניים האשימו את ישראל, צה"ל הכחיש. כוח או"ם בדרום לבנון
( צילום: AP Photo/Ariel Schalit)
ביוניפי"ל הוסיפו כי תקיפת כוח שומרי השלום היא "בלתי מתקבלת על הדעת", וציינו כי "יש לשמור על ביטחון אנשי האו"ם. באחריות כל הצדדים להגן עליהם בהתאם לחוק הבינלאומי". נציין כי מדובר בכפר נוצרי, שבו היו עימותים השבוע בין תושבי המקום לגורמי חיזבאללה.
הדיווח הראשוני על הפיצוץ התפרסם הבוקר בערוץ הלבנוני "אל-מנאר", השייך לחיזבאללה, שטען כי כלי טיס בלתי מאויש תקף רכב יוניפי"ל בכפר רמיש שבדרום לבנון. מעט לאחר מכן פורסם ברשת "אל-מיאדין" הלבנונית, הידועה כשופר חיזבאללה גם כן, כי צוות יוניפי"ל שהותקף בדרום לבנון כלל ספרדים ונורבגים החברים בארגון, שהועברו לעיירה א-טירי לטיפול. בין הפצועים, כך דווח, גם אזרח לבנוני שעובד כמתרגם. ברשת NBN הלבנונית פורסם דיווח שונה לגבי זהות חברי הצוות, ושם צוין כי הפצועים בתקיפה הם אוסטרלים - אחד מהם במצב אנוש.
כלי תקשורת נוסף המזוהה עם חיזבאללה, העיתון הלבנוני "אל-אחבאר", פרסם, מפי מקור ביטחוני לדבריו, כי "מחקירה ראשונית עלה שאנשי הצוות הרגישו שכטב"ם עוקב אחריהם, לכן הם יצאו מהרכב והתפזרו לפני שהטיל פגע בהם". עוד דווח בעיתון כי אחד מחברי הצוות נפצע באורח קשה ופונה במסוק לבית החולים בביירות.
דובר צה"ל הכחיש כאמור בתוקף שישראל אחראית על התקיפה, ומסר: "בניגוד לפרסומים, צה"ל לא תקף הבוקר רכב יוניפי״ל במרחב רמיש".