משטרת איטליה התריעה היום (ה') שפעילים מתנגדי חיסונים קראו לבצע מתקפות, במהלך ההפגנות שמתוכננות בסוף השבוע הקרוב. לפחות שמונה בני אדם נחקרו על הסתה.
השוטרים פשטו על בתיהם של מתנגדי חיסונים בשש ערים - כולל במילאנו, ונציה ורומא. שמונת הפעילים שנלקחו לחקירה הם חלק מקבוצה שמכנה עצמה "הלוחמים". לפי המשטרה הקבוצה השתמשה באפליקציית המסרים "טלגרם" כדי לתכנן את הפעילויות שלה, ולעודד אנשים אחרים לבצע מתקפות. חברי הקבוצה דנו בין השאר במתקפות באמצעות נשק חם וחומרי נפץ.
5 צפייה בגלריה
איטליה הפגנה של מתנגדי חיסונים ב מילאנו
איטליה הפגנה של מתנגדי חיסונים ב מילאנו
הפגנה נגד "התו הירוק" במילאנו, איטליה
(צילום: EPA)
החוקרים במשטרת איטליה חושדים שמתנגדי חיסונים מתכננים לבצע מתקפות במהלך ההפגנות בשבת ובראשון ברומא נגד "התו הירוק", שמאפשר למי שיציג את התו להיכנס לאירועים רבים. המשטרה טוענת שהפעילים שנחקרו הסיתו מתנגדי חיסונים אחרים לבצע מתקפות גם מחוץ לרומא - נגד מטרות שמזוהות עם הממסד. לא פורסם על יעדים ספציפיים למתקפות ברחבי איטליה.
ממשלת איטליה השיקה הקיץ את "התו הירוק" כדי למנוע הדבקה ולעודד את האזרחים להתחסן. ב"תו הירוק" הדיגיטלי מציגים האיטלקים הוכחה שהם קיבלו מנה אחת לפחות של החיסון לקורונה, החלימו מהנגיף או ערכו בדיקה שתוצאתה שלילית. יש להציג את "התו הירוק" בין השאר בכניסה למסעדות, אוטובוסים ורכבות בינעירוניות. גם מורים נדרשים להציג הוכחה שאינם חולי קורונה.
5 צפייה בגלריה
איטליה הפגנה של מתנגדי חיסונים ב רומא
איטליה הפגנה של מתנגדי חיסונים ב רומא
מתנגדי החיסונים מפגינים ברומא
(צילום: EPA)
כמו במדינות נוספות, גם באיטליה התקיימו הפגנות רבות נגד הדרישה להציג תעודת מתחסן או מחלים בכניסה לאתרים ואירועים רבים. המתנגדים אמרו שמדובר בפגיעה בחירות האזרחים, וחלק מההפגנות גלש לאלימות. בשבוע שעבר קראו מתנגדי חיסונים באיטליה למפגינים לשבש את תנועת הרכבות במדינה במסגרת מחאתם נגד הממשלה. ההיענות הייתה מועטה.
יותר מ-39 מיליון איטלקים – כמעט 73% מהאזרחים בני 12 ומעלה – קיבלו את שתי מנות החיסון.