לחימה קשה בצפון: יום קרב נוסף בגזרה הצפונית, כשחיזבאללה שיגר רקטות, כטב"מים וטילי נ"ט בצהריים (רביעי) לעבר יישובי קו העימות לאורך הגבול. במקביל להתרעות רבות על ירי טילים וחדירת כטב"מים, בדרום לבנון חוסלו חמישה פעילי חיזבאללה, ודובר צה"ל הודיע כי הושלמה תקיפה של מעל ל-20 מטרות של ארגון הטרור במרחב ראמיה באמצעות מטוסי קרב וארטילריה.
בצל ההסלמה, שר הביטחון יואב גלנט קיים הבוקר הערכת מצב באוגדה 91 "עוצבת הגליל" סמוך לגבול, עם מפקד האוגדה תת-אלוף שי קלפר, ואמר כי הוא "נחוש להשיב את תושבי הצפון בביטחון ולבנות את מה שנהרס. המשימה כאן לא הושלמה - זה עלול להיות קיץ חם".


מלשכת השר נמסר כי גלנט "עמד על התאמת פעילות כוחות צה"ל למול התוקפנות של כוחות חיזבאללה, ועל התקיפות בשטח לבנון לסיכול מחבלים ופגיעה בתשתיות טרור. בהמשך, השר שוחח עם לוחמי תותחנים במילואים הפועלים בגזרה, ושמע מהם על פעילותם מפרוץ המלחמה לתקיפות ארטילריות נגד יעדי חיזבאללה בשטח לבנון. גלנט אמר ללוחמים: "קרב הגנה זה קרב מורכב, זה קרב שאתה כל הזמן צפוי גם לתגובות של האויב ואתה פועל באופן אקטיבי. ואני חושב שהאוגדה כולה מבצעת את הקרב הזה בצורה מצוינת - דחקנו את חיזבאללה מקווי המגע למרחקים משמעותיים, זה לא אומר שהוא נעלם, אבל הוא לא נמצא שם".
"בשביל להחזיר את התושבים בביטחון צריך תהליך הסכמי או תהליך מבצעי ומחובתו של הצבא להכין את התהליך המבצעי, שגם משמש עוגן וסדן לתהליך אחר. אני נחוש להחזיר את התושבים לבתיהם בביטחון ולבנות מחדש את הדברים שנהרסו. אני מודע לצורך וגם במובנים רבים לתחושה שהמשימה לא הושלמה, והיא אכן לא הושלמה. מלחמה זה דבר שיש לו מחירים, הוא יהיה כבד עבור ישראל וקטסטרופלי לחיזבאללה וללבנון ואנחנו שואפים להגיע למצב ללא הגעה למלחמה, אבל אם זאת תהיה נקודת המוצא האחרונה, אנחנו ננקוט בה, כי בסוף יש לנו חובה ליישם את החוזה שלנו מול האזרחים".
חילופי האש החלו מעט אחרי השעה 11:00, אז הופעלו אזעקות במרחב שתולה שבגליל המערבי, ולאחר כחצי שעה באזור חניתה. בהמשך נמסר כי ההתרעות הופעלו בעקבות תקיפות של צה"ל בלבנון, שם דווח על תקיפות אוויריות במספר עיירות, ביניהן עיתא א-שעב, ראמיה, חולא ומרוחין.
4 צפייה בגלריה
תקיפות בבלידא שבלבנון
תקיפות בבלידא שבלבנון
תקיפות בדרום לבנון
4 צפייה בגלריה
דרום לבנון כפר חיאם גבול ישראל-לבנון
דרום לבנון כפר חיאם גבול ישראל-לבנון
תקיפה באל-חיאם בדרום לבנון
(צילום: Rabih DAHER / AFP)
4 צפייה בגלריה
גבול ישראל-לבנון
גבול ישראל-לבנון
עוד תקיפות במרחב הגבול
(צילום: KAWNAT HAJU / AFP)
הירי מלבנון נמשך כשסביב השעה 12:00 טיל נ"ט פגע בכביש 90 בצומת הגומא, סמוך לתחנת האוטובוס במקום. בעקבות הפגיעה הכביש נחסם לכיוון דרום. המשטרה מסרה כי היא טיפלה בזירה, וכי לא היו נפגעים ונזק קל נגרם לרכוש. במקביל, צה"ל תקף מטרות באזור הכפר יארון שבדרום לבנון, מול קיבוץ יראון בגליל העליון. בעיתון הלבנוני "אל-אחבאר", המזוהה עם חיזבאללה, דווח גם על תקיפת בית בכפר כילא שבדרום המדינה.
ארגון הטרור המשיך בירי לשטח ישראל, כשבין 14:00 ל-15:00 נורו טילי נ"ט למטולה, מלכיה ולאביבים. בדוב"ב ובאביבים נרשמו גם הפסקות באספקת החשמל בעקבות פגיעה בקו מתח.
מעט אחרי השעה 15:00 הופעלו התרעות רבות על ירי טילים ועל חדירת כלי טיס למרחב הגליל והגולן. לפי דיווח ברשת "אל-מיאדין" הלבנונית, המזוהה גם היא עם ארגון הטרור, חיזבאללה ביצע "תקיפה משולבת" עם שימוש בטילים וכטב"מים לכיוון "מטרות בגליל". בעקבות השיגורים מלבנון החלו חילופי אש כבדים במרחב הגבול וצה"ל המשיך בתקיפת יעדי חיזבאללה.
4 צפייה בגלריה
שר הביטחון גלנט בעוצבת הגליל, סמוך לגבול הצפון
שר הביטחון גלנט בעוצבת הגליל, סמוך לגבול הצפון
גלנט בגבול הצפון
(צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
המועצה האזורית מטה אשר מסרה בהמשך לאזעקות שהופעלו כי בוצעו יירוטים באזור חניתה, מצובה ושלומי. בנוסף, נמסר כי מקור הפיצוצים שנשמעים ביישובי קו העימות בפעילות של צה"ל.
מעט אחרי 16:00 שוב הופעלו אזעקות המתריעות על ירי טילים ועל חדירת כלי טיס עוינים בגליל, ביישובים אלקוש, אבירים, נטועה, פסוטה ובמתת.
בתוך כך, חיזבאללה לקח אחריות על הירי לשטח ישראל, ובסך הכול על 11 אירועי ירי מהבוקר, בין היתר לאזור מלכיה. לטענת ארגון הטרור הוא פגע ב"ציוד ריגול" שהיה במקום. בדיווחים בלבנון, כמו גם בהודעות לקיחת האחריות של חיזבאללה, נטען כי הוא שיגר לישראל רקטות, כטב"מים וטילי נ"ט, כמו גם טיל מסוג "בורקאן".
כאמור, במסגרת התקיפות בדרום לבנון צה"ל חיסל בסיכול ממוקד חמישה מחבלים, מהם שלושה בעיירה אל-חיאם ושניים בכפר בלידא. כמו כן, רשת הטלוויזיה הסעודית "אל-ערביה" דיווחה מפי מקורות כי יש שני הרוגים לחיזבאללה בתקיפות ישראליות גם באל-עדיסה. לפי שעה טרם ברור אם מדובר במחבלים נוספים שחוסלו מעבר לחמישה שעליהם דווח.
לפי דיווחים בלבנון, התקיפות הישראליות היו רחבות ביחס לשגרת הלחימה בעת האחרונה, מבחינת כמות העיירות שהותקפו, הן מהאוויר והן בתקיפות ארטילריה. כתב של הערוץ "אל-מנאר" השייך לחיזבאללה, דיווח כי משעות הבוקר עד השעה 17:00 בוצעו תקיפות באזורים עייתא א-שעב, בעיירה יארון, באזור ג'בל בלאט בדרום לבנון, באזור כפר כילא, באזור העיירות ריחאן וערמתא, באל-חיאם, בלידא ואל-עדיסה. בנוסף, בוצעו לפי הדיווח תקיפות ארטילריה בא-נאקורה, בחלתא, בכפר שובא ובג'בל בלאט.