1 צפייה בגלריה
זירת הדקירה ביפו
זירת הדקירה ביפו
זירת הדקירה ביפו
מחמד חרוב, פלסטיני בן 20 שנכנס לישראל בניגוד לחוק, הואשם במעשה טרור של ניסיון רצח וחבלה חמורה בגין דקירה של גבר בערב יום הכיפורים בגלל שסבר שמדובר ביהודי. כך עולה מכתב האישום שהגישה אתמול (רביעי) פרקליטות מחוז תל אביב לבית משפט המחוזי בעיר.
בפרקליטות ציינו כי חרוב דקר עם מברג את הגבר, ככל הנראה תושב מזרח ירושלים, גם כשניסה לצעוק לו בערבית ולהזדהות כערבי - והמשיך עד שהאמין כי הדקירות מספיק קטלניות. הקורבן פונה מהמקום במצב קשה. לפי כתב האישום שהגישה עורכת הדין נועה בר, מחמד החליט לעורר פחד או בהלה בציבור - והחליט לרצוח יהודי ממני לאומני ואדיאולוגי.
בכתב האישום צוין כי בשעות אחר הצהריים הגיע חרוב ליפו והחל לתור אחר קורבן פוטנציאלי. הוא התקרב לקורבן מבלי שהבחין בו והחל לצעוק "יהודי, יהודי". חרוב, לפי האישום, הטיח בראשו בקבוק מים והחל לדקור אותו עם המברג בפלג גופו העליון כדי לגרום למותו. כאמור, הוא התעלם מקריאותיו של הנדקר בערבית והשליך את המברג רק כשסבר שהוא צפוי למות. הוא הותיר את הנפגע במקום כשהוא מתבוסס בדמו ונמלט.
בחקירתו הודה חרוב שנכנס לישראל בניגוד לחוק כדי לרצוח יהודי וקשר את עצמו לדקירה. יחד עם זאת, החליף כמה גרסאות בעניין תכנון האירוע. תחילה טען שנשלח ע"י שני קרובי משפחתו לבצע פיגוע דקירה, אך בהמשך חזר בו וטען כי לא נשלח על ידי איש. הוא הזכיר את קרובי משפחתו בשל סכסוך שקיים ביניהם, וקיווה שיעצרו אותם. בהודעה מאוחרת יותר שב וסיפר על קרובי משפחתו ומיד לאחר מכן שלל שוב את מעורבותם.