ביום שלישי הם עוד הבטיחו שאינם מחפשים נקמה. "אף אחד לא ילך מבית לבית וישאל למה אנשים שיתפו פעולה", התחייבו אנשי הטליבאן - אבל המציאות נראית אחרת. אנשי הארגון שהשתלט על אפגניסטן רצחו קרוב משפחה של עיתונאי גרמני בעת מצוד אחר העיתונאי, והחשש העצום של האפגנים ניכר היטב בסרטון אחד, של תשע שניות בלבד.
אפגניסטן של הטליבאן - עוד כותרות: זרעי הטרור, והאופיום: סחר הסמים של הטליבאן כדורגלן הנבחרת נתלה על המטוס ונפל למותו "הצילו, הטליבאן באים". הצרחות בנמל התעופה בקאבול "ההתנגדות החלה": מעוז החופש האחרון באפגניסטן באותו סרטון נראית תינוקת מועברת מעל גדר תיל לכוחות האמריקנים. לא ברור היכן הוריה ואם הם נמצאים בין ההמון, לא ידוע לאן נלקחה - אבל הפחד האמיתי נראה בבירור. בסרטונים אחרים נראו ילדים נוספים מועברים לחיילים אמריקנים מעבר לחומה בשדה התעופה בקאבול, לכאורה כדי למצוא להם מקום בטיסות החילוץ. עם זאת, לפי דיווחים אחרים הם הועברו לקבלת טיפול רפואי בתוך נמל התעופה.
4 צפייה בגלריה
מעבירים תינוק מעבר לגדר תיל אפגניסטן שדה התעופה קאבול טליבאן
מעבירים תינוק מעבר לגדר תיל אפגניסטן שדה התעופה קאבול טליבאן
התינוקת מועברת לכוחות האמריקניים
(צילום: רויטרס)
"האמהות נשמעו נואשות. הן צעקו 'תציל את התינוק שלי' וזרקו את הילדים לעברנו. חלק מהילדים נפלו על גדר התיל", סיפר אתמול קצין צנחנים אמריקני לעיתון הבריטי "אינדיפנדנט". "זה היה נורא. בסוף הלילה, לא היה אחד מאיתנו שלא בכה".
אתמול (יום ה'), כאמור, נחשף כי לוחמי הטליבאן ירו למוות בקרוב משפחה של עיתונאי "דויטשה וולה", בעת שהיו במצוד אחריו. בתחנת השידור הגרמנית, שדיווחה בעצמה על האירוע, אמרו כי אנשי הטליבאן ערכו חיפוש מבית לבית אחר העיתונאי, אך הוא הספיק להימלט מבעוד מועד ונמצא כעת בגרמניה.

4 צפייה בגלריה
אפגנים מחוץ לנמל התעופה ב קאבול
אפגנים מחוץ לנמל התעופה ב קאבול
אפגנים מחוץ לנמל התעופה בקאבול
(צילום: רויטרס)
לפי הודעת הרשת, קרוב משפחה אחר נפצע קשה ואחרים הצליחו להימלט. מנכ"ל הערוץ הציבורי פטר לימבורג אמר כי הרצח ממחיש את הסכנה לאנשי התקשורת ומשפחותיהם באפגניסטן. "רצח קרוב משפחה של אחד מאנשינו מוכיח שכבר עתה הטליבאן עורך חיפושים מאורגנים אחר עיתונאים, הן בקאבול והן במחוזות אחרים. הזמן אוזל!", אמר.
ברשת אמרו כי הטליבאן פשט על בתים של לפחות שלושה עיתונאים נוספים. הערוץ הציבורי וכלי תקשורת אחרים בגרמניה קראו לממשלת גרמניה לנקוט פעולה מיידית כדי להגן על הצוותים שלהם באפגניסטן.
אחרי כיבוש קאבול, הטליבאן פתח ב"מתקפת קסם" והבטיח חופש עיתונות לצד חנינה לכל יריביו. עם זאת, דו"ח של ארגון מודיעין נורבגי העלה כי הטליבאן מגבש רשימה שחורה של בעלי תפקידים בממשל האפגני הקודם ושל כאלה שהיה להם קשר הדוק לכוחות האמריקניים.
4 צפייה בגלריה
אפגניסטן קאבול נמל תעופה מטוס של צבא ארה"ב נוסע מפנה אפגנים מהמסלול הם נתלים
אפגניסטן קאבול נמל תעופה מטוס של צבא ארה"ב נוסע מפנה אפגנים מהמסלול הם נתלים
הכאוס בשדה התעופה בקאבול, לפני ארבעה ימים
4 צפייה בגלריה
אפגניסטן קאבול אנשי טליבאן בתוך ארמון ה נשיאות אחרי ה השתלטות
אפגניסטן קאבול אנשי טליבאן בתוך ארמון ה נשיאות אחרי ה השתלטות
הבטיחו לא לנקום - אבל המציאות שונה
(צילום: AP)
בנוסף, מסמך חשאי שהגיע לידי סוכנות הידיעות הצרפתית מלמד כי הטליבאן מגביר את החיפוש אחר אנשים שעבדו עבור ארצות הברית וכוחות נאט"ו. רבים מאלו, לפחות בינתיים, לא מצליחים למצוא את דרך החוצה מאפגניסטן.
עשרות אלפי אמריקנים ואפגנים ששיתפו פעולה עם כוחות ארצות הברית עדיין תקועים בקאבול. רבים מהם התאספו בנמל התעופה בימים האחרונים, ומנסים להציג הוכחות לכך שעבדו בבסיסים האמריקניים.
לוחמי הטליבאן והמחסומים שהקימו מקשים על הגעה לנמל התעופה, והדחיפוּת שבפינוים גברה בעקבות הדיווחים על המצוד שעורך הטליבאן. בבית הלבן אמרו היום כי 9,000 איש פונו מאז 14 באוגוסט. רק 2,000 הוטסו על ידי ארצות הברית ביומיים האחרונים.