שר המשפטים ויו"ר תקווה חדשה התייחס בריאיון באולפן ynet למערכת אכיפת החוק שנמצאת בין היתר תחת אחריותו. הוא נשאל על משפטו של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו ואמר שהוא אינו "מתבטא על תיקים תלויים ועומדים, בוודאי שאני לא מתבטא על תיקים של אנשים פוליטיים, אני לא חושב שזה נכון".
עם זאת, הוא הודה שיש בעיות בפרקליטות. "אין גוף ממלכתי שאי-אפשר לעשות בו תיקונים. אין דבר כזה, וגם בתביעה ניתן וצריך לעשות תיקונים", אמר. לדבריו, "יש פרקליטות, יש תביעה משטרתית, אגב, שמנהלת את רוב התיקים, שם לפי דעתי רמת הפיקוח היא אפילו יותר רופפת. אני סומך על היועצת המשפטית לממשלה ועל פרקליט המדינה שהם יידעו להוביל את התהליכים הללו".
2 צפייה בגלריה
גדעון סער באולפן
גדעון סער באולפן
"הפרקליטות לא מושחתת, אך ניתן לעשות בה תיקונים". גדעון סער באולפן
(צילום: יריב כץ)
הוא טען כי אין שר משפטים שעשה יותר ממנו ומנה את הישגיו: "תראה כמה דברים עשיתי בפחות משנה. הלכתי לבחירות, אמרתי: שימוע פומבי לשופטים לבית המשפט העליון. אף אחד לא האמין בכלל שזה אפשרי. העברתי את זה. אני הלכתי לבחירות עם מצע של עונשי מינימום על עבירות נשק. משרד המשפטים כל השנים התנגד לזה - העברתי את זה. שניה, שלישית, אתה מדבר, זה מאחוריי, אני הלכתי לבחירות אמרתי אני פעם ראשונה אטפל בנושא של זכויות חשודים ונאשמים והבאתי פעם ראשונה מזה שלושים שנה חוק יסוד שעוסק בזכויות אדם, העברתי אותו בקריאה ראשונה, הוא עכשיו בהכנה לשנייה, שלישית. זו מהפכה אדירה".
- אבל מה לגבי אמון הציבור. הרבה בציבור לא מאמינים במערכת המשפט, אומרים שהפרקליטות מושחתת. "הפרקליטות לא מושחתת, אל תאמר את הדבר הזה".
- יש טענות. "אז אני כופר בטענות האלה. רבותיי, לא כל עלילה, כזב, או הוצאת לשון הרע, חייבים לחזור עליה באולפנים".
2 צפייה בגלריה
משה גפני אריה דרעי
משה גפני אריה דרעי
"הצטרפות החרדים לממשלה? לא ריאלי"
(צילום: אלכס קולומויסקי, הדר יואביאן)
עוד לפני פרישתה של ג'ידא רינואי זועבי את הקואוליציה התייחס שר המשפטים גדעון סער בריאיון לאולפן ynet ליציבות הקואליציה ואמר כי לעומת יתר המפלגות "תקווה חדשה היא הכי חזקה, הכי יציבה, הכי מאוחדת, הכי בלי עריקים". לדבריו, "בסיעות אחרות ראינו התפוררות, פרישות, מרידות, לא בתקווה חדשה".
הוא התייחס לאפשרות של בחירות נוספות והבהיר כי תקווה חדשה תרוץ "באופן עצמאי". "מי שרוצה שיצטרף", כלשונו. לדבריו, לא יחזור לליכוד לשבת תחת נתניהו. הוא לא רצה לתת את הערכתו לשאלה האם הממשלה תשרוד, אך ציין: "אני יכול לומר רק את עמדתי. עמדתי, אחרי שהמדינה היתה תקועה, עם בעיות החמורות שדיברנו עליהן, במשך שנתיים וחצי בסבבים של בחירות, בלי הפסקה, בלי כנסת שמחוקקת ובלי ממשלה שמתפקדת, יש לנו ממשלה שעובדת במשך שנה למען האזרחים, ככל שניתן להמשיך ולקיים אותה זו טובת המדינה".
הוא התייחס גם לאפשרות שהמפלגות החרדיות יצטרפו לממשלה ואמר כי "זה לא ריאלי. אין סבירות לכניסת החרדים לממשלה". לדבריו, "חוק הגבלת הכהונה הוא ההחמצה הכי גדולה של הקואליציה הזו". סער הבהיר כי הוא תומך בחקיקת חוק שימנע מנאשם בפלילים להרכיב ממשלה, וטען כי שרת הפנים איילת שקד - שמתנגדת לו בחריפות - שוגה כשהיא אומרת שהוא חורג מההסכמים הקואליציוניים.