גבר בשנות ה-40 לחייו טבע למוות בצהריים (שבת) בחוף לא-מוכרז בנתניה. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהוזעקו למקום ביצעו בו פעולות החייאה, אך נאלצו בהמשך לקבוע את מותו.
1 צפייה בגלריה
זירת הטביעה בפולג
זירת הטביעה בפולג
זירת הטביעה, ליד חוף פולג
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
הטביעה אירעה כ-700 מטרים דרומית לחוף פולג - והמצילים מהחוף הסמוך היו הראשונים שהגיעו לאב לאחר שטבע, וביצעו בו פעולות החייאה עד אשר החליפו אותם אנשי מד"א. גם למראות הקשים של פעולות ההחייאה היו הילדים עדים.
חובש בכיר במד"א, אולג לדיז'נסקי, סיפר: "כשהגענו לחוף ראינו על קו המים בסמוך לסוכת ההצלה את המצילים שמשו את הגבר מהים לחוף מבצעים בו פעולות החייאה בסיסיות. המשכנו את הטיפול הרפואי שכלל הנשמות, עיסויים ומתן תרופות - אבל מצבו היה קריטי ובסופן נאלצנו לקבוע את מותו".

אתמול נמצאה גופתו של גבר כבן 50 סמוך לשובר הגלים בחוף גורדון בתל אביב. ככל הנראה האיש נכנס בשעת לילה למים - וטבע. המשטרה חוקרת את נסיבות האירוע.
מכת הטביעות, שהתגברה ביתר שאת בימים האחרונים, גבתה מתחילת עונת הרחצה ב-19 במרץ את חייהם של 24 בני אדם. לפי נתוני מד"א, מתחילת עונת הרחצה כ-150 טובעים טופלו על צוותי הארגון במקרי טביעה בים, בריכות ומאגרי מים שונים. מהם 27 טבעו למוות, 14 מהם בחופים לא-מוכרזים.
עומרי זיו, חבר איגוד המצילים הארצי, אמר השבוע כי "בחוף לא מוכרז אין מי שיציל אותך ויתריע מסכנות, אנשים צריכים להבין שזה נכתב בדם". שרת הפנים איילת שקד קראה לציבור להימנע מלהגיע לחופים לא-מוכרזים. לדבריה, "אנחנו בחודשי הקיץ, ואין דבר מרענן יותר מהים, במדינת ישראל יש 157 חופים מוכרזים לטובת רחצה בטוחה של הציבור בהם יש שירותי הצלה".
פורסם לראשונה: 13:42, 31.07.21