הפרקליטות הגישה אתמול (שני) לבית המשפט המחוזי בנצרת כתב אישום נגד מיכאל בוסקילה, בן 37 מחצור הגלילית, בגין רצח עידן לזמי, תושב היישוב בן 34, בחודש שעבר. מהחקירה עלה כי לרצח קדם ריב על שימוש במיקרופון במסיבת קריוקי במועדון בראש פינה. צפו בתיעוד מהקטטה במועדון בתחילת הידיעה.
הרצח אירע ב-2 בפברואר בחצור הגלילית. סמוך לשעה 03:00 לפנות בוקר דיווח אחיו של לזמי למשטרה כי אחיו נדקר, לאחר שפונה לנקודת מד"א שנמצאת כמה מאות מטרים מהזירה עם דקירה בחזה. לזמי פונה תחילה לבית החולים זיו בצפת, שם נותח, והועבר במצב אנוש לבית החולים רמב"ם בחיפה, שם מת לאחר יותר משבוע.
2 צפייה בגלריה
תיעוד הקטטה במועדון שקדמה לרצח
תיעוד הקטטה במועדון שקדמה לרצח
תיעוד מהקטטה במועדון שקדמה לרצח
בעקבות הדיווח פתחו שוטרי המחוז הצפוני במרדף אחר בוסקילה והציבו מחסומים. בוסקילה נעצר זמן קצר לאחר מכן סמוך לצומת גולני. בחיפוש ברכבו נמצאו כמה סכינים ואחת מהן הייתה מגואלת בדם. הסכין נשלחה לבדיקה במעבדה לזיהוי פלילי במטה הארצי, שקבעה כי הדם על הסכין שייך למנוח.
פקד נסים עלואן, ראש צוות החקירה ביחידה ללחימה בפשיעה (יל"פ) כינרת, אמר כי המנוח "נלחם על חייו במשך תשעה ימים עד שמת". על החקירה סיפר כי "אספנו מצלמות מאזור הרצח, גבינו עדויות מעדים במועדון וכאלה שהיו בזירת הרצח". הוא הוסיף כי הנאשם והמנוח "בילו באותו הזמן במועדון, בשתי קבוצות שונות". עוד אמר כי בוסקילה "התקוטט עם כמה אנשים לגבי השימוש במיקרופון במועדון קריוקי, כל אחד רצה להיות זה שישיר ראשון".
2 צפייה בגלריה
הסכין ששימשה לרצח
הסכין ששימשה לרצח
הסכין שנתפסה ברכבו של הנאשם
(צילום: דוברות המשטרה)
לדברי פקד עלואן, הנאשם "רצה לקחת את המיקרופון עבור ידידה שלו, ואז התחילו דחיפות בין כמה אנשים. הקורבן ניסה בסך הכול להפריד בין הצדדים שרבו, הוציא את הנאשם החוצה מהמועדון ושם המשיכו דחיפות ביניהם, כשהנאשם כועס על המנוח למה הוציא אותו מהמועדון ואז חטף לו את הסלולר, ביקש ממנו להיפגש בקבר של חוני המעגל בחצור הגלילית".
עלואן הוסיף כי "הנאשם היה לבד והמנוח היה עם חבר, ומה שעולה שהנאשם התנפל על המנוח, דקר אותו דקירה אחת בבית החזה ואז הגיע אח של המנוח למקום וניסה למנוע מהנאשם להמשיך ולדקור את המנוח. הנאשם עלה על רכבו ונמלט מהמקום כשהוא לא מושיט עזרה ולא מסייע לפצוע".
בחקירתו הכחיש בוסקילה כל קשר לרצח וטען שהמנוח תקף אותו והוא ברח מהמקום. בכתב האישום שהגישה עו"ד יערה ברזילי כהן, סגנית בכירה בפרקליטות מחוז צפון, נאשם בוסקילה ברצח, תקיפה הגורמת חבלה של ממש, החזקת סכין ותקיפה סתם.
עו"ד ירון שומרון, שמייצג את הנאשם מטעם הסנגוריה הציבורית, מסר כי "הנאשם מכחיש את המיוחס לו, שיתף פעולה עם חוקריו ומסר גרסה מפורטת. נלמד את התיק בהמשך".