דייר מהבניין שבו נפער הבולען בריאיון לאולפן ynet: "לא חזרנו, המצב מפחיד"
(צילום: נוויל האריס)

בעקבות פעירת הבולען השבוע בחניון בניין מגורים בהוד השרון, עידן מילברג, דייר בבניין, מתח ביקורת על התנהלות הרשויות בנושא, בריאיון שנתן הבוקר (יום חמישי) לאולפן ynet. "אנחנו ברגשות מעורבים. מצד אחד התירו לנו אתמול לחזור חזרה לדירות, אך מצד שני התרענו שוב ושוב על הסכנה ובכל פעם אמרו לנו שיהיה בסדר. התחושה היא שזה בדיוק מה שקורה גם עכשיו", העיד.
מילברג הרחיב: "אי אפשר להרגיש שהבניין לא יציב, אך אנחנו יודעים מה מקור הבולען, והוא לא תוצאה של תהליך טבעי. בבניין שלידנו מבצעים עבודות תמ"א כבר הרבה שנים. כשסיימו את העבודות הם גילו שאין מספיק מקומות חניה כדי לקבל את ההיתר לבניין, אז הם החליטו לחפור בור בעומק 18 מטרים בשביל חניון רובוטי. עם זאת, במהלך החפירה הפריע להם הקיר התומך של החניה שלנו, שנמצאת בעומק שישה מטרים, אז הם התחילו לחצוב בעמודים התומכים בשטח הבניין שלנו. הם פשוט ניסרו ושלפו אותם החוצה".
הבולען שנפער בחניית הבניין
(צילום: תיעוד מבצעי כבאות והצלה)

1 צפייה בגלריה
הבולען שנפער בחנייה בבניין מגורים בסמטת הדרור, הוד השרון
הבולען שנפער בחנייה בבניין מגורים בסמטת הדרור, הוד השרון
הבולען שנפער בחניית הבניין
(צילום: דוברות כבאות והצלה )
- אבל אין שם מישהו שמפקח? מהנדס שיגיד שאת הבניין ליד לא כדאי לחתוך? "יש. עבדו שם מהנדסים, מפקחים, קבלן, הכל היה שם ועדיין קרה מה שקרה. את הבניין בדקו מהנדס של פיקוד העורף ומהנדס העיר. הדבר המצחיק פה שהבן אדם שחתם על האישור שלנו לחזרה הביתה הוא אותו אחד שחתם על האישורים לגלח את הכלונסאות האלה".
- לא יאומן, הרי בנס לא קרה כלום כשהבולען נפער. אז חזרתם הביתה בפחד? "לא חזרנו הביתה, אנחנו כרגע אצל ההורים של אשתי. יש לנו שלוש בנות קטנות, הצעירה בת שנתיים וחצי. שוב, אמרו לנו במשך הרבה זמן שהכל תקין והכל נבדק, למרות שראינו איך מוציאים את הכלונסאות העצומות מהבניין שלנו. אז מה, עכשיו נסמוך עליהם? וכשיקרה משהו למי אני אפנה? אנחנו שוקלים כרגע לפנות למהנדס מטעמנו".
לאחר פעירת הבולען, מעיריית הוד השרון נמסר כי מתבצעות בדיקות הנדסיות מקיפות במבנה על מנת להבטיח את בטיחותו. "הטיפול המיידי שכבר החל כולל מילוי בטון משני צדי קיר התמך המפריד בין הבניינים. גורמי ההנדסה פועלים בהובלת מהנדס העיר על מנת לבצע את הפעולות ההנדסיות לאיטום הבולען. במקביל קונסטרוקטור של פיקוד העורף נמצא במקום כדי לתת חוות דעת בלתי תלויה בנושא".