1 צפייה בגלריה
אבתיסאם מראענה,  וליד טאהא
אבתיסאם מראענה,  וליד טאהא
ח"כ מראענה וח"כ טאהא
(צילום: דני שם טוב דוברות הכנסת, מוטי קמחי)
עימות בתוך הקואליציה בין חברי כנסת ערבים בסוגיית הקהילה הגאה: היוזמה של ח"כ אבתיסאם מראענה (העבודה) להקים מקלט חירום לנוער להט"ב בחברה הערבית התקבלה בהתנגדות חריפה של ח"כ וליד טאהא (רע"מ). מראענה הצהירה היום (ה') כי המרכז יוקם לאחר שהושגו הסכמות עם כלל הגורמים בקואליציה ומשרדי הממשלה הרלוונטיים, אך ח"כ טאהא הגיב באמירות להט"בופוביות.
מדובר בפרויקט הדגל של ח"כ מראענה. הוא אמור להיות הראשון מסוגו בחברה הערבית שייתן מענה תרבותי, שפתי וזהותי לצעירים וצעירים ערבים בסיכון או שנמצאים במסגרות. ח"כ מראענה נחשבת לפעילה בקרב הקהילה הגאה, גם בעשייתה הפרלמנטרית וגם בעבודתה בעבר כקולנוענית שנתנה במה לשקופים בחברה הערבית.

"לא יקום שום מקלט"

מיד לאחר שח"כ מראענה הצהירה על ההסכמות בקואליציה ומול משרד הרווחה והמשרד לשוויון חברתי, כתב ח"כ טאהא פוסט בערבית בגנותה. הוא ציטט פסוק מהקוראן שבו נכתב מפי האל: "אנשים, אני מזכיר לכם שיצרנו אותם מזכר ונקבה, אתם עמים ושבטים כדי לדעת שאלוהים מכבד אתכם".
בתגובה ישירה ליוזמת הוא כתב: "אבתיסאם מראענה - שלא תחלמי כשאת עוד ערה! לא יקום שום מקלט לעידוד והכלת מי שמתחתן מבני מינו בחברתנו הערבית! נקודה. אנשים בחברה הערבית, אבתיסאם, שומרים על דתם ועל מערכת המוסריות ואינם מקבלים שגבר מתחתן עם גבר ואישה עם אישה!".
ח"כ מראענה הגיבה בערבית ובעברית: "ח"כ וליד טאהא מרע"מ חושב שכל החברה הערבית היא וליד. בסטטוס חשוך ושמרני הוא תוקף את היוזמה שלי להקמת בית להלנת חירום של חברת הלהט"ב הערבית. אז ככה אוסתאז 'אדון' וליד ואני אדבר איתך בשפה מכובדת כמו שגדלתי עליה ולא כמו שאתה בוחר.
"החברה הערבית היא לא רק וליד - תודה לאל, והיא לא חשוכה ולא מדירה את השונה ואני כאן כמו עצם בגרון של להט"בופוביה וגזענים. סבאח אלח'יר, 'בוקר טוב'".