3 צפייה בגלריה
סיגלית חיימוביץ' אתי אלון כלא איילון
סיגלית חיימוביץ' אתי אלון כלא איילון
הרוצחת סיגלית חיימוביץ'-כהן
(גלעד קוולרצ'יק)
"ועדת השחרורים של הנהלת בתי המשפט העדיפה להתחשב ברוצחת מפלצתית והתאכזרה פעם נוספת לאסף ולמשפחתנו", כך אמר היום (ה') יותם שטיירמן, אחיו של אסף שטיירמן ז"ל, בתגובה להחלטה על שחרור מוקדם של הרוצחת שלו, סיגלית חיימוביץ'-כהן. "זה יום עצוב מאוד בשבילנו. לא ציפינו שהוא יגיע, אך עם זאת, מהיכרותנו את הרחמנות הבלתי נסלחת של ועדות מסוג זה, גם לא הופתענו".
הוא התייחס להתבטאות של חברי הוועדה, שלפיה "ידיהם רעדו" כשחתמו על ההחלטה לשחרר את הרוצחת: "מעניין אם חלפה במוחם של החותמים השאלה - מה הייתה החלטתם אם בנם או נכדם היה מוטל על הרצפה כשהוא מתחנן על חייו, ובו בזמן הרוצחת המפלצתית ושותפה ממשיכים בפעולות הרצח? האם גם אז היו חותמים על שחרור המפלצת?
"כל המרחם על רשעים סופו שיתאכזר לרחמנים. חוץ ממילים שמבחינתנו ריקות מתוכן - רצחתם את אסף בפעם השנייה. לרוצחת אין סליחה ואין מחילה. אנחנו לעולם לא נסלח. אות קין יהיה על מצחה עד יומה האחרון".
חיימוביץ' כהן רצחה את שטיירמן בחורשה בכפר סבא ב-1996. מוקדם יותר פרסמה הנהלת בתי המשפט כי התקבלה בקשתה לשחרור מוקדם, אחרי שריצתה יותר משני שליש מ-24 שנות המאסר שנגזרו עליה ב-2001. פרקליטות המדינה, שהתנגדה לבקשה, יכולה לערער על ההחלטה בשבוע הקרוב, ולכן חיימוביץ'-כהן לא תשוחרר באופן מיידי.
בהחלטת הוועדה צוין שבמשך 21 שנה לא נרשמה לחובתה אף עבירת משמעת ולא נפל דופי בהתנהגותה: "כל הגורמים ללא יוצא מן הכלל מחמיאים לאסירה על הדרך השיקומית המאוד משמעותית שעשתה, וכן על השינוי התודעתי המעמיק שעשתה".
בהופעתה מול הוועדה אמרה חיימוביץ'-כהן: "גרמתי סבל וכאב שאני לא יכולה לתאר ואני חיה עם זה כל הזמן. ככל שאני מתקרבת לעצמי בטיפול אני מבינה מה עשיתי. לא היו לי את ההבנות האלו כשהייתי בת 17 ולא כשהייתי בת 25. הייתי צריכה לעצור את זה. בשנים האחרונות אני עובדת מחוץ לכלא. מאוד לא פשוט לבוא למקום העבודה כשאנשים מבינים מי יושב לידם והם מבוהלים. אני מתמודדת עם זה כל יום בשנים האחרונות. אני לא מצפה שמישהו אי פעם יסלח לי. אני תמיד אהיה הרוצחת שלו".
חברי הוועדה אמנם כתבו בהחלטתם ש"ידינו רועדות וליבנו הולם בחוזקה", ובכל זאת הם קיבלו את בקשתה לשחרור מוקדם.