המשטרה עצרה בסוף השבוע האחרון את שלומי לוי, בן 21 מטירת כרמל, בחשד כי גנב רכב ודרס למוות את מירי מסיקה, תושבת העיר בת 45, סמוך לביתה ברחוב הרצל ביום שישי. המשטרה עצרה תחילה את בעל הרכב, שטען כי אינו קשור לתאונה וכי רכבו נגנב, ולאחר פעולות חקירה נוספת נעצר לוי, שמוכר למשטרה מהתחום הפלילי והתעבורתי. בית משפט השלום בחיפה האריך הבוקר (שלישי) את מעצרו עד יום שני.
2 צפייה בגלריה
תיעוד: דריסה למוות של תושבת טירת הכרמל
תיעוד: דריסה למוות של תושבת טירת הכרמל
לפי החשד, לוי גנב טנדר, דרס למוות את מסיקה ונמלט מהמקום
2 צפייה בגלריה
זירת תאונת הפגע וברח בטירת כרמל
זירת תאונת הפגע וברח בטירת כרמל
זירת התאונה בטירת כרמל
(צילום: דוברות המשטרה)
האירוע התרחש בשעות הבוקר המוקדמות, בעת שמסיקה יצאה לזרוק את פח האשפה מביתה. היא נפגעה על-ידי טנדר כשחצתה את הכביש ונלכדה תחת גלגליו. הנהג השאיר את הרכב במקום התאונה, לאחר שפגע ברכב נוסף שחנה סמוך - ונמלט רגלית, וצוות מד"א שהוזעק לזירה נאלץ לקבוע את מותה במקום.
המשטרה פתחה בחקירת נסיבות התאונה ואספה ממצאים ראשוניים בזירה. בעל הרכב נעצר ביום שישי כשעתיים לאחר התאונה, אך הכחיש כאמור את מעורבותו באירוע. בית משפט השלום בחיפה האריך את מעצרו עד יום ראשון, אך לאחר ערר שהגיש לבית המשפט המחוזי, מעצרו קוצר עד למוצאי השבת. במקביל, בית המשפט ביקש מהמשטרה לבדוק את גרסתו, ולברר מי נהג במכונית בזמן התאונה הקטלנית.
סנ"צ ארז לחמיש מפקד תחנת טירת כרמלסנ"צ ארז לחמיש מפקד תחנת טירת כרמלצילום: דוברות המשטרה
מפקד מרחב כרמל ניצב-משנה אלי מגן ומפקד תחנת טירת כרמל סגן-ניצב ארז לחמיש, החליטו להקים צוות חקירה מיוחד, בראשות רב-פקד איימן סאלח, קצין אגף חקירות מודיעין בתחנת טירת כרמל. "הגענו למסקנה כי אכן מכוניתו של בעל הרכב נגנבה ממנו והוא אינו יודע את זהות הגנב", ציין סאלח. "בפעולות חקירה שונות, הגענו אל זהות החשוד שגנב את הרכב וגרם לתאונה הקשה. החשוד מוכר למשטרה, והוא נעצר ביום שבת האחרון בערב, נחקר והכחיש כל קשר לתאונה. אין בין בעל הרכב לחשוד בגניבה כל קשר".
 רפ"ק איימן סאלח רפ"ק איימן סאלח צילום: דוברות המשטרה
"זו לא תאונה רגילה והחשדות נגדו חמורות מאוד", הוסיף סאלח. החשדות שמיוחסות ללוי הן רצח באדישות, סיכון אדם בנתיב תחבורה, הפקרה לאחר פגיעה, קשירת קשר לעשות פשע, פריצה ברכב בכוונה לגנוב, שימוש ברכב ללא רשות, השמדת ראיות, החזקה ושימוש בסמים לצריכה עצמית, גרימת מוות ברשלנות, נסיעה באדום, נהיגה במהירות וגרימת נזק.
בית משפט השלום בחיפה האריך את מעצרו של לוי ממוצאי שבת עד הבוקר, ומעצרו הוארך כאמור פעם נוספת. נציגת המשטרה רס"ב אריאלה בוגנים, אמרה בדיון הקודם בבית המשפט כי ללוי עבר בתחום השימוש ברכב ללא רשות, נהיגה ללא רישיון ועבירות תעבורה נוספות.
השופטת קרן אניספלד שהורתה על הארכת מעצרו הראשונה של לוי, אמרה אז כי "יש חשד סביר בעוצמה גבוהה שקושר את החשוד למיוחס לו. החשוד שומר על זכות השתיקה ובכך מחזק את התשתית הראייתית נגדו".