גרמניה אמנם ידועה בכבישי ה"אוטובאן" שלה, מערכת כבישים מהירים שבקטעים רבים בהם לא חלה הגבלת מהירות, אבל איש עסקים צ'כי ראוותן שלקח את מכונית הספורט שלו לנסיעה פרועה במיוחד, עלול לגלות בקרוב שבכל זאת יש גבול לכל תעלול.
המשטרה הגרמנית הודיעה כי פתחה בחקירה נגד המיליונר רדים פאסר, בן 58, אחרי שהעלה ליוטיוב סרטונים שבהם הוא מתעד את עצמו נוהג את מכונית הבוגאטי-שירון שלו במהירות 417 קמ"ש בכביש מהיר בין ברלין להמבורג. הסרטונים, שזכו כבר למיליוני צפיות, צולמו בקיץ שעבר, ובעקבות הדיווחים עליהם בתקשורת הגרמנית החלה המשטרה לחקור אותם.
2 צפייה בגלריה
מיליונר צ'כיה רדים פאסר נהג ב 417 קמ"ש ב גרמניה
מיליונר צ'כיה רדים פאסר נהג ב 417 קמ"ש ב גרמניה
רדים פאסר. ענה לגולשים: "הייתה ראות טובה"
בכמה מהסרטונים נראה המחוג במד המהירות מגיע עד ל-417 קמ"ש, ומתחת לאחד מהם כתב המיליונר פאסר: "תודה לאל על הבטיחות ועל התנאים הטובים". בתגובה לגולשים שהעירו לו כי מעשיו מסוכנים ובלתי-אחראיים השיב פאסר כי הייתה "ראות טובה" ושיבח את יכולותיה של המכונית. הוא ציין כי את הנסיעה ביצעה בשעה 4:50 בבוקר של יום ראשון, יום חופש בגרמניה.
אף שבכבישים ראשיים כמו זה שבו נהג פאסר אין הגבלת מהירות בגרמניה, החוק עדיין מאפשר להאשים בעבירה נהג שנוסע ב"מהירות בלתי הולמת ובאופן שמפר באופן חמור את קוד הנהיגה וניחן בפזיזות". אם יוחלט להעמיד את המיליונר לדין ולהרשיע אותו, עונשו עשוי לנוע בין קנס כספי למאסר של שנתיים.


2 צפייה בגלריה
מיליונר צ'כי נסע ב 417 קמ"ש ב גרמניה
מיליונר צ'כי נסע ב 417 קמ"ש ב גרמניה
מכונית של 3.5 מיליון דולר. פאסר מאיץ ל-417 קמ"ש


שר התחבורה של גרמניה גינה את מעשהו של הנהג, ואמר כי אף שבכביש שבו נסע אין הגבלת מהירות – המכונית חייבת תמיד להיות "תחת שליטה". פוליטיקאים אחרים ניצלו את האירוע כדי לדרוש לקבוע הגבלת מהירות, ואחד מהם היה ראש ממשלת מדינת המחוז סקסוניה התחתונה, שטפן וייל. למגזין "דר שפיגל" אמר: "יש הרבה סיבות טובות להגביל את המהירות בכבישים המהירים, בין השאר השמירה על הסביבה והבטיחות".
שווי המכונית שבה נהג פאסר הוא קרוב ל-3.5 מיליון דולר, אבל לפי המגזין "פורבס" לא מדובר בסכום שאמור להטריד אותו: פאסר מדורג במקום ה-33 בדירוג עשירי צ'כיה, והונו נאמד ב-305 מיליון דולר.