יו"ר מפלגת נעם, סגן השר אבי מעוז, סיפק אמש (שלישי) אמירה מפתיעה למדי ואמר בריאיון לערוץ 7 כי על הקואליציה להרפות לבינתיים מהעיסוק הבלתי-פוסק שלה במהפכה המשפטית עליה הכריז שר המשפטים יריב לוין לפני יותר משמונה חודשים. לתפיסת מעוז, על שותפיו לעבור לעסוק לנושא הבוער ביותר לציבור, כלשונו, והוא יוקר המחיה.
"אנחנו צריכים לעשות הפסקה, לא אומר להקפיא, לא אומר לבטל את התיקון במערכת המשפט, אלא לעשות הפסקה ולעסוק ביוקר המחיה", אמר מעוז. לדבריו, העיסוק במהפכה "פוגע בשכבות החלשות". הוא הסביר את אמירתו: "יש לנו עוד שלוש שנים כדי לטפל ברפורמה - ובינתיים לא יכול להיות שזוג צעיר עם שני ילדים במעונות משלם כ-8,000 שקלים כל חודש. זה צריך להיות עיקר העיסוק שלנו".
1 צפייה בגלריה
אבי מעוז
אבי מעוז
אמירה מפתיעה של יו"ר נעם, אבי מעוז
(צילום: יואב דודקביץ)
דבריו של מעוז מגיעים כיממה לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו הודה כי הרפורמה המקורית שהציג לוין ימים לאחר השבעת הממשלה הייתה "רעה" - וטען כי הוא "התנגד אליה", למרות שימים ספורים לאחר הצגת החלק הראשון במהפכה של לוין הביע בה תמיכה פומבית בישיבת הממשלה.
מעוז אף התייחס בריאיון להפגנות נגד ראש הממשלה נתניהו ברחבי ארה"ב, בצל ביקורו במדינה, ואמר כי הוא "מצר עליהן". "לא מכבסים את הכביסה המלוכלכת בחוץ", טען, "מה שהבינו חברי הכנסת, מה שהבינו הפוליטיקאים הוא שלא תוקפים ראש ממשלה כשהוא נמצא בשליחות מדינית. אני קורא לאנשי השמאל, הרפו מההפגנות נגד ראש הממשלה נתניהו בארה"ב".
פורסם לראשונה: 23:20, 19.09.23