רוכב אופניים בן 73 נהרג בצהריים (רביעי) בתאונת דרכים מפגיעת משאית ברחוב בורכוב פינת כצנלסון ברעננה. צוות מד"א שהגיע למקום ביצע בו פעולות החייאה ופינה אותו לבית החולים מאיר בכפר סבא, שם נקבע מותו כעבור זמן קצר.
הדיווח התקבל במוקד 101 של מד"א במרחב ירקון בשעה 12:33 על "תאונת דרכים בין רוכב אופניים למשאית ברחוב בורוכוב ברעננה. חובשים ופראמדיקים של מד"א מטפלים בגבר כבן 70 ומפנים אותו לבי"ח מאיר תוך כדי ביצוע פעולות החייאה". כאמור, מותו נקבע בבית החולים בכפר סבא.
3 צפייה בגלריה
זירת תאונת הדרכים הקטלנית ברעננה בית משאית לרוכב אופניים
זירת תאונת הדרכים הקטלנית ברעננה בית משאית לרוכב אופניים
זירת התאונה ברעננה
(צילום: ביקורת בונה)
3 צפייה בגלריה
זירת תאונת הדרכים הקטלנית ברעננה בית משאית לרוכב אופניים
זירת תאונת הדרכים הקטלנית ברעננה בית משאית לרוכב אופניים
(צילום: ביקורת בונה)
חובש רפואת חירום רכוב על אופנוע מד"א שמחה רוזנברג שהגיע לזירה סיפר כי "רוכב האופניים נלכד מתחת למשאית כשהוא מחוסר הכרה ועם פגיעה רב מערכתית קשה מאוד. חילצנו אותו במהירות וביצענו בו בדיקות רפואיות, הוא היה ללא דופק וללא נשימה ומיד התחלנו לבצע בו פעולות החייאה מתקדמות שכללו עיסויים והנשמות, העלינו אותו במהירות לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותו לבית החולים תוך המשך ביצוע פעולות החייאה".
המשטרה, שהודיעה על דבר מותו של רוכב האופניים, עדכנה כי פתחה בחקירת נסיבות התאונה.

קובי אמסלם, אביו של הנער אילון שלו אמסלם (13) שנדרס למוות על ידי נהג שיכור ב-2018, התייחס הבוקר בריאיון לאולפן ynet למותו של הילד ברק חורי (12) שנדרס למוות בנסיבות דומות כשרכב על אופניו בערב יום כיפור. "זה מקומם כל פעם מחדש", אמר אמסלם אחרי שנודע כי המשטרה חושדת שהנהג שפגע בחורי נסע תחת השפעת אלכוהול וקנאביס.
אמסלם אמר עוד בהתייחסו לנהג החשוד ערן אזולאי: "כשיש נהג עם 41 הרשעות קודמות בגיליון התעבורה שללו, כולל שתי הרשעות קודמות בנהיגה בשכרות, אז אמורים לא לאפשר לו לחזור להגה. לפי מה שפורסם, הוא קיבל שנה וחצי שלילה אחרי הפעם השנייה של נהיגה בשכרות. אדם כזה לא צריך לנהוג לפחות 10 עד 15 שנה, אין טעם לסמוך עליו ואין טעם למחול לו כי הוא הוכח כעבריין מועד".
- והנה בית המשפט שלח אותו למעצר בית למשך שבועיים. "אנחנו לא יודעים מה הראיות הממשיות מעבר לעובדות שפורסמו ושהוא דרס את ברק חורי ז"ל בערב יום כיפור כשהוא נוהג שיכור. אנחנו לא יודעים מה קרה שם באותה נקודת מפגש. המשטרה ביקשה להמשיך את מעצר הימים שלו לפני הגשת כתב האישום ובית המשפט האריך טיפה ועוד טיפה והקשה עוד יותר על המשטרה, ואז הגיע הרגע שבו בית המשפט לחץ כנראה על התובע המשטרתי והושגה שם הסכמה על שחרור למעצר בית.
"אם המשטרה ביקשה את המשך המעצר שלו לצורכי חקירה או העובדה שבית המשפט לא נעתר לה למרות שהמשטרה מן הסתם מציגה איזה פעולות חקירה היא רוצה לעשות, זה בעיניי חמור מאוד מכיוון שהחקירה עדיין בעיצומה ואנחנו לא מדברים על אדם נורמטיבי שאפשר לסמוך עליו. דבר נוסף, מה זה ההקשר של מעצר הבית ומה הטיעונים? אמרו שקשה לו בבית המעצר, הוא רוצה להיות קרוב למשפחתו. גם אני לא הייתי בהארכות המעצר האלה, ישבנו שבעה על אילון. משהו מתנתק בהיגיון של איך יכול להיות שמשחררים רוצח כזה הביתה".
3 צפייה בגלריה
אילון שלו אמסלם, ברק חורי
אילון שלו אמסלם, ברק חורי
אילון שלו אמסלם וברק חורי
אמסלם אמר עוד: "יש הנחיה של פרקליט המדינה, ונדמה לי שזה חל גם על המשטרה, לבקש אחרי הגשת כתב אישום מעצר עד תום ההליכים בעבירות כאלה של דריסה קטלנית תחת השפעת אלכוהול, תחת השפעת סמים, וזה לא קורה. הפרקליטים, למיטב בדיקתי מעת לעת, במקרים החמורים והקשים האלה לא מבקשים מעצר עד תום ההליכים, אין לי מושג למה.
"במקרה של הנהג שדרס את אילון שלניו למוות, בית המשפט אמר שאם הייתה מוגשת בקשה למעצר עד תום ההליכים - הוא היה נעתר לה. הם היו משיתים עליו מעצר עד תום ההליכים משפטיים, קרי עד תום המשפט. וגם זה נותר כאבן שאין לה הופכין. כלומר, לא רק שההנחיה של המדינה לא מיושמת, גם ההחלטות של בתי המשפט במקרים אחרים אינן מיושמות. מה הפלא שאנחנו מגיעים למצב שאין הרתעה ושמשוחררים למעצרי בית במקרים האלה?".
- איך משפחה כמו שלך רואה את היחס המקל לנהגים עבריינים? "התחושה היא נוראית, יש קלות בלתי נסבלת והשלמה עם המוות המיותר הזה ועם רוצחי הכבישים. אין מילים אפילו להתחיל לתאר את השריפה בנפש, את הזעזוע מזה שהמשפט 'הכלבים נובחים והשיירה עוברת' מתאים לסיטואציה הזאת. יש פה מקרים שקורים פעם אחר פעם ושום דבר לא משתנה חוץ מדבר אחד - יש בעיקרון הפחתה בענישה במדינת ישראל גם במקרים האלה וגם במקרים אחרים של דריסות קטלניות.
"הפיצוי שקיבלנו על המוות של אילון מחברת הביטוח של הרכב שהרג אותו הוא בערך 850 אלף שקלים. זה המחיר של דריסה למוות של ילד בנהיגה בשכרות. אם לא נכניס פה כלים חדשים, כלים מרתיעים, אז אנחנו נמשיך להיות בתוך השיווי משקל הזה של עיוותים. כשיש מקרים, מערכת המשפט מגיבה אותו דבר או לאט לאט מרדדת את התגובה. לא מכניסים כלים חדשים, ולמשפחות זה מוסיף עוד קשוי עצום להתהלך ביו יום עם כל הכאב ועם הנפש הפצועה. המוות המיותר הזה לא זוכה לשום תגובה הולמת".
בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר ביולי בשנה שעברה 12 שנות מאסר על אלי בר זכאי, הנהג שדרס למוות את הנער אילון שלו אמסלם ושהורשע בעבירת המתה בקלות דעת. "רצף ההחלטות שקיבל הנאשם במודע פגע פגיעה אנושה במשפחתו של אילון והותיר אותם עם לב שבור ונפש פצועה ומדממת לעד", ציין אז בגזר הדין השופט בני שגיא.
בהכנת הכתבה השתתפו אלכסנדרה לוקש וניר (שוקו) כהן