נור חאג'בי, אזרח ערבי-ישראלי בן 24 מהיישוב זמר שבשרון, נפצע בשישי בערב באורח קשה מירי צה"ל סמוך לכפר הפלסטיני באקה אל-שרקייה, שממוקם ממזרח לבאקה אל-גרבייה. חאג'בי נורה בתוך רכב במהלך נוהל מעצר חשוד, כשהתקרב לגדר המערכת מכיוון ישראל, לפי החשד במסגרת ניסיון להברחת שוהים בלתי-חוקיים מהגדה המערבית.
מצה"ל נמסר כי "הכוחות זיהו במהלך הלילה חשודים שהתקרבו לגדר המערכת בסמוך לכפר בקה אל-שרקייה, שבמרחב החטיבה המרחבית מנשה. במקביל, הכוחות זיהו רכב חשוד שהתקרב לגדר מהצד המקביל. בעקבות ההתנהגות החשודה הוכרז נוהל הברחה, והלוחמים שהוזנקו לנקודה ביצעו נוהל מעצר חשוד. על פי ממצאי הבירור הראשוני, אחד הלוחמים ירה לעבר הרכב, אשר ניסה להימלט. מוכרת הטענה כי אחד מיושבי הרכב נפצע כתוצאה מהירי, ופונה עצמאית לקבלת טיפול רפואי. נסיבות המקרה בבירור".
3 צפייה בגלריה
זירת הירי סמוך לכפר באקה אל-שרקייה
זירת הירי סמוך לכפר באקה אל-שרקייה
זירת הירי סמוך לכפר באקה אל-שרקייה
3 צפייה בגלריה
נור חאג'בי
נור חאג'בי
האזרח שנורה, נור חאג'בי
כאמור, הרכב החשוד הגיע מהצד הישראלי, ובאותו זמן זיהה הכוח שתי דמויות חשודות מתקרבות מהצד הפלסטיני. בצבא מתחקרים כעת אם הלוחמים, מחטיבת כפיר, חשו מאוימים מהמכונית, שהגיעה מהצד הישראלי וניסתה לברוח מהמקום כאשר החייל פתח לעברה באש. תחילה נחשד כי חאג'בי נפצע מפליטת כדור או מירי תועה.
חאג'בי פונה למרפאה מקומית בבאקה אל-גרבייה, ומשם פונה על ידי צוותי מד"א לבית החולים הלל יפה בחדרה. חובש בכיר במד"א, באסם אבו סנה, והפרמדיק נוי עמר סיפרו: "הפצוע שנפצע סמוך לזמר הובא למרפאה מקומית בבאקה אל-גרבייה כשהוא סובל מפציעה חודרת בגופו. יחד עם הצוות הרפואי במרפאה הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים והרופא ביצע ניתוח חירום על מנת לייצב את מצבו. הרדמנו והנשמנו אותו, ופינינו אותו בניידת טיפול נמרץ של מד"א במצב קשה ולא יציב לבית החולים, תוך המשך טיפול רפואי".
אביו של נור, חסאם חג'בי, אמר כי הוא עדיין מאושפז במחלקת טיפול נמרץ, אך מצבו יציב. חסאם מתח ביקורת על כוחות הביטחון, שלטענתו לא הודיעו לו על התקרית או מסרו במה בנו מעורב: "פתאום אני שומע מאנשים שהוא העביר פועלים או נוסעים לא חוקיים. הוא בכלל עובד במספרה. ממה שהבנתי הוא אפילו לא היה ברכב שלו, הוא נסע עם מישהו בדרך שמשמשת גם את צה"ל וגם את תושבי הכפר, ורעולי פנים יצאו וירו בהם. הם לא חשבו שמדובר בחיילי צה"ל ולכן ניסו לברוח. אני מבקש שיתנו לי תשובות".
פורסם לראשונה: 21:55, 10.09.22