נשיא ומנכ"ל חברת מובילאיי פרופ' אמנון שעשוע (61) נפצע הבוקר (יום א') באורח קל בהתרסקות מסוק סמוך לקיבוץ יקום בשרון. שעשוע פונה במסוק של חברת עדן תעופה לשדה התעופה בהרצליה, ושם הוא טופל על ידי צוות של מד"א.
סיבת ההתרסקות אינה ידועה אך בין היתר נבדקת האפשרות שרוח צד גרמה לתאונה. מפרטים ראשונים שנודעו ל-ynet עולה כי שעשוע המריא לטיסת סולו כחניך של בית ספר לתעופה, ביצע נחיתת תרגול בשדה ליד יקום וכשניסה להמריא שוב - התרסק עם כלי הטיס. רשות התעופה האזרחית פתחה בחקירה לבירור נסיבות התאונה וחוקריה הגיעו לזירה.
הדיווח על ההתרסקות המסוק מדגם בל 206 התקבל במוקד 101 של מד"א במרחב ירקון בשעה 09:06. חובשים ופרמדיקים שהוזעקו לשדה התעופה טיפלו בשעשוע שסובל מחבלה בגפיים. שעשוע סירב להתפנות לבית חולים.
3 צפייה בגלריה
זירת ההתרסקות
זירת ההתרסקות
שעשוע וזירת ההתרסקות
(צילום: יאיר שגיא, אלכס קולומויסקי)
3 צפייה בגלריה
זירת ההתרסקות
זירת ההתרסקות
זירת ההתרסקות
3 צפייה בגלריה
זירת ההתרסקות
זירת ההתרסקות
(צילום: יאיר שגיא)
המסוק שאותו הטיס שעשוע שייך לחברת תל אביב אקזקיוטיב הליקופטרס, וזו הייתה טיסת הסולו השנייה שלו כחניך בבית הספר לתעופה בשדה בהרצליה. הוא ניסה להמריא לאחר תרגול נחיתה ביקום וככל הנראה איבד שליטה על ההגאים. בעקבות כך המטוס התרסק על צידו. טיסות סולו מבוצעות על ידי החניכים בלבד, בזמן שהמדריכים מלווים אותם בקשר משדה התעופה.
שעשוע הקים ב-1999 את חברת מובילאיי שעוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק מערכות סיוע מתקדמות לנהג רכב פרטי. בשנת 2014 הונפקה החברה בבורסה של ניו יורק בשווי של 5.8 מיליארד דולר, ועד היום מדובר בהנפקה הישראלית הגדולה ביותר בכל הזמנים. לפני ארבע שנים נמכרה החברה לאינטל בסכום כולל של יותר מ-15 מיליארד דולר.