1 צפייה בגלריה
יצחק הרצוג בטקס הזיכרון להרוגי טבח כפר קאסם: "מבקש סליחה בשמי ובשם מדינת ישראל"
יצחק הרצוג בטקס הזיכרון להרוגי טבח כפר קאסם: "מבקש סליחה בשמי ובשם מדינת ישראל"
נשיא המדינה יצחק הרצוג
(צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)
נשיא המדינה יצחק הרצוג אמר היום (שני) כי הוא "מתוסכל מהשיח הפוליטי" האלים וכי הוא "מנהל שיחות נוקבות עם ראשי המפלגות". הנשיא אמר את הדברים במסגרת כנס אילת לעיתונות ה-14 של אגודת העיתונאים.
הרצוג המשיך ואמר כי הוא שוחח עם ראש האופוזיציה בנימין נתניהו - וסיפר על מפגש שערך עם משפחה שכולה: "אב המשפחה אמר שהשנים האחרונות דיכאו אותו מאוד וההתנהגות של המערכת הפוליטית הכניסה אותו למרה שחורה. הוא שאל אם זה שווה את זה, ולכן אני אומר שלכולנו יש אחריות". על הממשלה אמר הרצוג כי זו "הזדמנות לכנסת להתחיל לעבוד. זה דבר חיוני. בנט ואני עובדים מצוין יחד. אני מפרגן לו על המשימה שבה הוא עומד".
במהלך הריאיון נשאל הרצוג על יחסו לתפקיד הנשיא: "לפעמים בא לך לחזור להיות בוז'י. התפקיד מחייב בזהירות פוליטית, ומטרתו להיות מעל המערכת הפוליטית ולתת כיוונים ותחומים שהם לא בהכרח בליבת הוויכוח של כל נושא. יש משהו עמוק בתוככי עמנו שמבקש משהו אחר, שמניח יחד על הכתף, שאומר אמירה מוסרית ומשקף את העקרונות הבסיסיים של חיינו ביחד".

בין שאר הנושאים, נשאל הרצוג על האיומים על חייה של ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי-פרייס: "עלינו לגבות אותה ואת עובדי המדינה שעובדים לילות כימים במחשכים ומאחורי הקלעים כדי לשמור על המדינה שלנו". הוא אמר כי שוחח עם ד"ר אלרעי-פרייס וקרא לכלי התקשורת "לא להפוך את האולפנים לזירת קרבות גלדיאטורים. אני עושה הכול כדי להרגיע את המערכת".
בנוגע להתנצלות על הטבח בכפר קאסם אמר נשיא המדינה כי "הכול נמצא בתוכנית הלימודים, אז בואו נשים בצד את הוויכוח הפוליטי. היה רצוי שגם מנהיגים פלסטינים יקומו ויבקשו סליחה. היה פה מעשה בתוככי מדינת ישראל כלפי אזרחים ישראלים. מעשה שלא ייעשה. ממנו נולדה ההגדרה של דגל שחור ופקודה בלתי חוקית בעליל. ראיתי את זה כמעשה מוסרי וערכי".