בית המשפט השלום בירושלים הרשיע היום (ראשון) את פעיל הימין הקיצוני בנצי (בנציון) גופשטיין, בהסתה לגזענות וזיכה אותו מהאישומים בדבר הסתה לטרור ואלימות.

במהלך הכרעת הדין השופטת סיגל אלבו העלתה אפשרות של מתווה עבודות שירות, אך בתגובה לכך גופשטיין נעמד באולם וציין שיהיה מוכן להיכנס לכלא ולא לבצע עבודות שירות.
בכתב האישום שהוגש ב-2019 נגד גופשטיין – שהקים את ארגון להב"ה (למניעת התבוללות בארץ הקודש) – נכתב כי הוא נאשם בעקבות אמירותיו בשנים 2017-2012 בהן "התבטא בכלי התקשורת באמירות העולות לכדי קריאה לעשיית מעשה אלימות. בנוסף, הוא מואשם בפרסום דברי הסתה לגזענות ודברי תמיכה והזדהות עם מעשה הטרור שביצע ברוך גולדשטיין". יו"ר להב"ה הואשם בחמישה אישומים, וזוכה בארבעה מתוכם.
1 צפייה בגלריה
הכרעת דין בנצי גופשטיין בית משפט השלום ירושלים
הכרעת דין בנצי גופשטיין בית משפט השלום ירושלים
גופשטיין. מוכן להיכנס לכלא ולא לבצע עבודות שירות
(צילום: עמית שאבי)
לגבי אישום ההסתה לגזענות שבגינו הוא הורשע, התייחסה הפרקליטות לאירוע ב-2014 שבו תועד גופשטיין בעצרת זיכרון לזכרו של מאיר כהנא, שם אמר: "האויבים שבתוכנו הם סרטן. ואם לא ניקח את הסרטן ונזרוק אותו אנחנו לא נמשיך להתקיים וימותו כאן יהודים כל יום".
שאר האישומים נגעו להסתה לטרור ואלימות, אך הוא כאמור זוכה. בין היתר הם נגעו לסרטון שבו נערים יהודים תקפו ערבים, לריאיון אצל אברי גלעד שבו אמר כי מותר מבחינת ההלכה להרוג ערבים וכתבה שבה טען כי אם היה בחתונה שבה השתתף מלצר ערבי "הוא היה מחפש את בית החולים הקרוב".
המקרה האחרון שמצוין בכתב האישום שבגינו נאשם גופשטיין בהסתה לטרור היה בחתונה במודיעין עילית ב-2017 שבה הוא עלה לעמדת ה-DJ ושר פעמיים את הפזמון: "ברוך הגבר, נכנס למערה, דרך הנשק וירה", זאת "תוך שהוא מתייחס בכך למעשה הטרור שביצע ברוך גולדשטיין", נכתב בכתב האישום.
גופשטיין אמר לאחר ההכרעה: "המלחמה בהתבוללות היא לא גזענות. היום אחרי שבעה באוקטובר הייתי בטוח שכבר כולם יודעים שאני צודק וצדקתי בכל שאמרתי והזהרתי. ברוך ה' שהשופטת ברוב האישומים זיכתה אותי. אני אמשיך להילחם בהתבוללות, אני אמשיך להציל את בנות ישראל ובוודאי שהדבר הזה לא יפריע לי".