נהג של אגד תועד היום (ראשון) מביע תמיכה בפורעים הערבים שרגמו באבנים כמה אוטובוסים של החברה שהסיעו מתפללים יהודים בדרכם לכותל המערבי בירושלים. בחברת אגד גינו את הנהג, החליטו על השעייתו ובמקביל פתחו בבדיקה על מנת לברר אם הדברים שיוחסו לו אכן נכתבו על ידו.
במהלך ההתפרעויות בהר הבית ובעיר העתיקה בבירה, נרגמו הבוקר שלושה אוטובוסים באבנים סמוך לשער האריות. שבעה בני אדם, בהם נערה בת 13, נפצעו באורח קל. ארבעה ערבים נעצרו על ידי המשטרה בחשד למעורבות בתקיפת האוטובוסים.
הנהג הערבי של החברה, שעובד בתחנת תלפיות בירושלים, הגיב בערבית בפוסט שפורסם בפייסבוק, וכתב: "אללה יחזק אתכם נערים, יבורכו ידיכם, יקוללו אבא של אגד ואבא של היהודים".
3 צפייה בגלריה
התגובות לפוסט של נהג האוטובוס
התגובות לפוסט של נהג האוטובוס
בתחתית: התגובה של נהג אגד בערבית
(מתוך פייסבוק )
3 צפייה בגלריה
תיעוד מהאוטובוס בהר הבית לאחר יידוי האבנים
תיעוד מהאוטובוס בהר הבית לאחר יידוי האבנים
תיעוד מתוך האוטובוסים שנרגמו באבנים
בחברת אגד הגיבו כאמור בחריפות לפרסום והחליטו בשלב ראשון להשעות את הנהג מעבודתו. "הדברים הקשים והמטרידים המיוחסים לנהג כפי שהם עולים ומוצגים ברשתות החברתיות הם דוחים ומעוררי שאט נפש", נמסר.
עוד אמרו באגד: "עם היוודע דבר פרסום דברי השטנה והבלע נגד אגד ומדינת ישראל החליטה הנהלת אגד ירושלים להשעות את הנהג לאלתר מעבודת הנהיגה, עד לבירור מהיר ונוקב של נסיבות הדברים אמיתות ונכונות פרסומם. באם יתחוור לנו שאכן הדברים המיוחסים לנהג נכתבו ונאמרו על ידו, אנו נפעל בכל העוצמה ועל פי דיני העבודה המקובלים במקרי קיצון אלה להרחיקו תדיר מקרבנו ומעבודה בשירות הציבור בישראל".
יו"ר תנועת אם תרצו מתן פלג ויו"ר ארגון לך ירושלים מאור צמח אמרו בתגובה: "אגד חייבת לפטר מיידית את הנהג תומך הטרור. אנו קוראים לכל המעסיקים בחברות הגדולות לעשות בדק בית. לא ייתכן שתעסיקו תומכי טרור בלי לבצע בדיקה מקדימה את מי אתם מכניסים לעבודה. מדובר בגיס חמישי שצריך לשבת בכלא ובטח שלא לקבל את פרנסתו מאגד".